13. јануар 2013.

Непотребна анализа - Устани, буди се

Малочас под тушем, док сам размишљао о смисловима живота и осталих бесмислених ствари, мој турбо-фолком испрани мозак сетио се песме коју је први пут чуо са три године. Зато што она још спава. Па да је проанализирамо, баш ми се чини као интересантан материјал јер показује како се омладини од малена испира мозак и зашто је наша генерација оваква каква је.

Не сећам се кад сам последњи пут нешто анализирао, пише овде 22.12.2010. Не сећам се ни како је то изгледало, али пробаћу да будем веродостојан. Да кренемо од текста:
УСТАНИ, БУДИ СЕ

Ево већ је девет, увелико мрак,
а ти грлиш кревет - то је рђав знак. (2х)

Реф.
Устани, буди се и заљуби се;
девојке чекају, свакој љуби се.
Устани, буди се, цео свет је наш.
Девојке зову те, покажи им шта зна-аааа-ш.

Ево већ је десет, свуд се шапуће,
а ти место мене грлиш јастуче. (2х)

Реф.

Ево већ је поноћ, забавља се град,
а ти само спаваш - зашто кад си млад? (2х)

Реф.
На први поглед овде нема места анализи, али чисто из немам појма којих порива, да вас мучим глупостима и тако то, пробаћу да одрадим. Текст је ваљда написала Марина Туцаковић, можда и Дино Мерлин, нисам сигуран. За музику се побринуо Фута и чувени Фута бенд, са којим су тадашњи турбаши (турбани) имали дивну сарадњу. Препознаћете их лако по миксу клавијатура и електричне гитаре са брзим ритмовима, са блискоисточним призвуком.

Нисам сконтао улогу приповедача, да ли је она девојка, или само једна од девојака која прижељкује друштво овог измученог, уморног и вероватно вредног момка који по цео дан ради и дође кући да би га девојка звала да изађе напоље, иако он само жели да се одмори, да скупи енергију за сутра и да заради свој крвави лебац.

Углавном, она, наравно, не разуме ту његову муку и само јој је важно да се забавља. Сматра да он као младић нема никакве обавезе и да је најбоље да изађе увече, "нашика се и прави хаос" до ране зоре. Зашто да не? Млади су.

Песма је снимана 1993. иначе не би почела са "ево већ је девет", када се завршавао други дневник, већ вероватно са "ево већ је поноћ", а трећа строфа би била "јутро је, јутро је" или "шта ћу, мали, с тобом". Углавном, у складу са временом, тада се излазило, ако немате ништа паметније да радите, нпр. да спавате.

И тако она, је ли, привлачи њега у друштво још девојака које су, вероватно као и она, невинашца и једва чекају да се лудо забаве. Стварно ми је мука од ове песме, али она је бар била слушљива, за разлику од новијих Цециних песама.

Ова и овакве песме уништиле су нашу радну омладину, која је постала лења, неписмена и само јој је битно да изађе увече и да се напије и љубака са свима, како би ујутро спавала. Укључујући мене. Ајд уздравље!

2 коментара:

  1. Meni nije jasno kako je tvoj mozak ispran turbo-folkom, ako si rodjen 1990.? To je valjda 'pogodilo' one za nijansu starije, koji su vec isli u skolu...
    Inace, pesma jeste idiotska, po meni nije vredna paznje, a za propast generacija je najlakse okriviti turbo-folk. It's much more complicated than that. Recimo, dojenje nacionalizmom, skolski strajkovi, "uvek je neko drugi kriv", "to nije moja briga, neka brine neko drugi", "uzmi od onoga ko ima, sto da se trudis da sam steknes" i tome slicno.
    Tst, neka slusa ko sta hoce, ima nas raznih i to treba postovati. A put sami sebi tabamo. Bar sto se mene tice.

    ОдговориИзбриши
  2. Рођен сам у право време да од нулте године слушам то и само то, негде до четвртог-петог основне школе, кад су у мени почеле да се "примају" и неке друге ствари. Често прелазим све границе доброг укуса, антиталенат сам за дизајн и све што се тиче уметности.
    Не кривим никога ни за шта, само лечим своје фрустрације, типично за мене :) После писања ове анализе наставио сам са Директорима и Трулом коалицијом. Хвала за коментар, има више смисла него цео мој текст.

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive