12. новембар 2012.

Кратак осврт на Windows™ 8

Инсталирао сам нову виндозу. Чиста инсталација боља од прљаве, наравно. Онај мој XP је трајао доста дуго и време му је било да се мења.

Сад, препоручио ми колега да пређем на осмицу, каже да подржава чак и моју слабу машину и све то. Није ми се баш свидела идеја испрва, али даље није могло.

И тако ти ја скинем осмицу преко академског програма и пре свега се информишем о враћању GRUB-a да не бих зезнуо оне линуксе што их имам, да ме не би обесили на послу, а и да могу да функционишем нормално. Пошто сам то урадио, покренем инсталацију осмице.

Интерфејс


Нисам сигуран на којим су психоделичним дрогама инжењери Мајкрософта били овог пута, али светлуцање и промене боје екрана су ме натерале да изађем из собе и одем до жене док се све не заврши.

Кад сам се вратио, подесих још неке параметре и логин.

Старт мени више не постоји. Сад је старт панел са сликама. Гомила прозорчића који се мање-више мењају, тј. приказују некакве податке, за шта је потребна веза с интернетом. То све ваљда може да се персонализује, још нисам дошао дотле.

Пробао сам да вратим нормалан старт мени, али нисам нашао ту функционалност.

Интернет експлорер нови је, морам признати, доста напреднији, мада ми интерфејс (укључујући поруке које избацује) још увек није довољно привлачан, па сам инсталирао Chrome.

Апликације и сервиси


Неке опције су унапређене, неке нове су додате. Нисам много истраживао, и даље сам углавном на Linux Mint 11, али полако упознајем систем. Свиђа ми се флет интерфејс - нема заобљених ивица и силних прелива боја. Не свиђа ми се што нема нормалног старт менија.


Превише прост и јако сложен менаџер задатака :)

У Action Center сам доспео случајно читајући поруке о драјверима и пронашао аутоматско одржавање. Претурајући по нету мало, пронашао сам да уствари ради дефрагментацију диска са оптимизацијом и скенирање против малвера. Мало је глупаво што су то сакрили од корисника. Добро је што се ова оптимизација може заказати.

Подршка хардвера


Драјвере сам морао ручно да инсталирам за звучну картицу (постоји) и за графичку (званично не постоји). Није пронађен драјвер за камерицу, не знам ни која је уопште. С друге стране, изашла ми порука да је пронађен драјвер за читач меморијских картица и да треба да се скине и инсталира. Пошто нисам баш сконтао где га је нашао, покренуо сам F1 и помоћ је искочила и све ми објаснила корак по корак. Лепо.

Иначе, графичка ми је Nvidia GeForce Go 7300 и последњи њен драјвер који је изашао за мој Asus A6Jc је избачен за Windows Vista. Скинуо сам неки драјвер за седмицу са званичног сајта и немам баш све могућности подржане, али бар је резолуција одговарајућа. Иначе, Asus каже да овај лаптоп не подржава осмицу. I did it for the lulz.

Закључци


Рачунар ми ради доста брже на овој верзији виндовса, ваљда зато што је чиста инсталација. Видећемо колико ће трешовати у будућности (и даље му се дешава у насумичним тренуцима, али има много брже време одзива).

Препоручујем, али добро проучите, јер ћете вероватно морати да учите нове начине интеракције (додуше моји су застарели јер сам прешао директно са Windowsa XP). Јавите своје утиске :)

4 коментара:

  1. Da bi vratio start dugme treba ti dev verzija win8 jer samo je u njoj omoguceno da se promenom vrednosti u registrima vrati dugme. U obicnoj verziji taj parametar ne postoji.

    ОдговориИзбриши
  2. Истина да не постоји, ја се уверио :) Win 8 dev верзија је била само preview, није званично у продаји, па ми тако није ни доступна. Наравно, могао бих да изпиратишем некако, али ми није довољно стало до тога да бих опет инсталирао све, а немам ни времена. У сваком случају, хвала на коментару, конструктиван је.

    ОдговориИзбриши
  3. Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you about a broken link on your site. Please email me back and I would be happy to point them out to you.

    Thanks!

    Randy
    randydavis387@gmail.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hi, Randy, thank you for stopping by. My email address is under "About author" section on the site. Is it "a broken link" or "them" (broken links)? You may point them out to me here in comment. Thank you.

      Избриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive