21. август 2012.

Скоцкавање

Увек сам био присталица тога да одело не чини човека (и данас сам). Уграђивано нам је у мозгове још од раног детињства како треба да се облачимо да бисмо постигли какав ефекат, јер људи најчешће површно посматрају ствари. Баш онако, површно. Не свиђа ми се то.

Постоје разни екстреми. Мислим, све су екстреми, сваки "стил" је екстрем за себе. Ако већ одело треба да чини човека, онда тај човек треба да носи оно што у том тренутку јесте, тј. како се у том тренутку осећа. Или не, ако га је брига за такве глупости, може да носи било шта. У културном миљеу у коме сада живимо није друштвено прихватљиво не носити баш ништа (осим у специјалним ситуацијама). И то није природно.

И никако ми није јасно што сам ја непристојан ако не носим одело. Пристојност је унутрашња врлина. Могу ја да будем и највећи клошар, али кад се појавим и почнем да делујем, да се уствари види да сам господин. Или не? Данас ако немаш кошуљу, кравату, панталоне и сако, не можеш бити господин, осим ако ти (опет нека измишљена) правила не налажу другачије.

Кренеш у град - упристоји се. Кренеш на рођендан - упристоји се. На славу - упристоји се. У банку - упристоји се. У суд - упристоји се. На разговор за посао - упристоји се. Буди пристојан побогу и обуци то одело, иначе те неће ни примити. Нема везе ако си највећа сељачина, кад имаш одело, имаш отворена врата.

Глупи људи. Способни да се отуђе због одела.

5 коментара:

  1. Aleluja. ,,Lud je onaj čija se ludost ne poklapa sa ludošću većine.''
    Dobrodošao nazad.

    ОдговориИзбриши
  2. Друже, мишљења нам се потпуно поклапају, нарочито зато што сам ја највећа ленчуга икад и облачим се у дечијем бутику (оно, до 16 дина), јер ме мрзи да идем било где даље. И реално, тону проблемчића сам могао да избегнем само да сам шећкао у кошуљици унаоколо.

    ОдговориИзбриши
  3. Захваљујем, Емотивна.

    Јело, мислим да сам преузео твој начин жаљења на људску површност, зато слушаш своје мисли :)

    Митомане, па да, и ја исто тако. Тј. не облачим се на дечијем одељењу, ал ваљда у неким радњама са "екстра ценама" што су прекопута, углавном ми моји купују одећу, двапут годишње :D Да, познат ми је тај осећај, и надам се да ће га у будућности бити што мање.

    ОдговориИзбриши
  4. Mislim da odelo ne cini coveka,ali svakako da govori nesto o njemu.Stvar je kulture obuci se prikladno u svakoj prilici,ali to ne znaci da kravata i odelo idu za svaku priliku.Dovoljna je urednost i ponasanje u skladu sa sobom i prilikom,onda je to prava stvar ;)

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive