04. новембар 2011.

Демотиватори и шта против њих

Поглед од јутра бацим на тајмлајн, то ми је стандардно укључивање на почетку дана. Укључује се мозак, укључује се рачунар и заједно функционишу.

Видим шта има у скроз левој колони, бацим неки јутарњи позитива твит, погледам десно у инфо и вести колоне и налетим на гомилу негативних ствари. Погледам само оно што је најважније, али углавном све саме лоше вести од јутра.

Запитам се како је људима који се буде уз телевизију и новине. Гомила шаренила, речи које вам се урезују у меморију... Ово поскупело, онај убијен, она се убила, овај претио ономе, тај и тај оптужен, та и та злостављана... И, што више читају, све се горе осећају. У најави виде грозан дан пред собом, који само треба преживети некако.

Морам рећи да је све то једна погрешна перспектива. Људи се примају на лоше вести, и онда су демотивисани, и немају воље ни за шта, и само желе да преживе. Погрешно. Не знам, мени је то демотивишуће на пар минута, а онда - живот иде даље, и мотивисан сам још јаче да исцрпим све што могу из данашњег (или било ког) дана. Изолујем се, преживећу ако будем неинформисан о стварима које ми нису битне; неке опште ствари сазнам из наслова, прочитам опширније само оно што ме интересује, и кроз десет минута већ сам оран за нови дан. Зашто?

Време тече. Скоро ништа што се десило неће утицати на мој радни дан. Замислите, у овом тренутку се дешава небројано много ствари на свету; оно што мене заиста дотиче је на нивоу статистичке грешке и то је оно што ми је најбитније. Увек издвојен од света, на ствари гледам позитивно; ствари које некога демотивишу, мени су само подстрек да урадим најбоље и дам све од себе док још имам времена.

И тако... Не обраћајте пажњу на оне који вас покушавају демотивисати. Ако већ морате да се сретнете с њима, потражите позитивну страну у томе. Само негативни људи могу у свему видети само негативно. Ви то нисте, зар не?

2 коментара:

  1. Ovo je ono što bi se u psihologiji nazvalo "victim blaming". U prevodu: ako je tebi dobro - nikom ništa. Svi su krivi za svoje nevolje, nesrećne ljude treba maknuti itd.

    ОдговориИзбриши
  2. Сагледај то реално, ако заиста не могу променити неке ствари (а прошлост је по природи таква), зашто бих се оптерећивао њима?

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive