30. јун 2011.

#SMDay 2: О рангирању

Нешто актуелнија тема у домаћој твитосфери ових дана је рангирање блогова и корисника друштвених мрежа, такође позната као #toplistablogera. Анализу је (колико је мени познато) започео већини нас добро познат лик, господин Драган Варагић, а обухватила је целокупну регионалну блогерску и друштвеномедијску заједницу.


Ја о овоме не знам пуно, погледао сам табелу (више пута) и по неком мом искуству - тамо су углавном заиста познати и (претпостављам?) утицајни ликови из наше широке заједнице. Недостатак мог интересовања за тако нешто је:
1. и најосновније - нисам један од оних који би се икако могли наћи на листи
2. блогови са листе углавном имају нише које се мене не тичу, или ме јако мало дотичу с обзиром на оно чиме се бавим
3. ко год да је на тој листи, ја и даље знам кога пратим, чији рад ценим, и ко ме, на крају крајева, интересује.

Међутим, листа није ни намењена мени. Заправо, нисам ни сигуран коме је намењена. Претпостављам да су циљне групе новинари, пиарови, секретарице, трагачи за идејама или средствима и сви они којима треба информација с ким треба ступити у контакт и ко је релевантан за неку област. Ја то тако видим. Зашто?

Ако сте неки тамо лик (нпр. мој отац) који појма нема ко је сад ту релевантан и битан за шта, кога треба пратити, од кога ћете прво нешто сазнати и научити и кога тражити ако нешто појма немате а желите да знате - ова листа је за вас. Ако сте иоле истраживачког духа, на ове људе ћете лако набасати - они су свуда око вас. С друге стране, ако сте истог тог истраживачког духа, знаћете да са њихових сајтова дођете ко зна докле, до неслућених извора информација. С треће стране, ако вам се не свиди њихова концепција, начин рада, оно што говоре - листа вам ту ништа не помаже (осим да схватите кога не желите да пратите).

Ето, тако ја то видим. Поени, утицаји, јединице мере - све је то тотално релативно. Знам људе који прате мене, а за Нетокрацију никад нису чули. Њима сам, ваљда, ја утицајан, иако нисам на листи на којој, реално, и не заслужујем да се нађем, бар не у догледно време. Ако знате шта тражите и ко вам одговара - табеле вам дефинитивно ништа неће значити. А ако вам ипак због нечега треба, ту је и Блогодак, слободно приступите ;)

3 коментара:

  1. Lepo si to objasnio.
    Ja sam već shvatila da "moraš" da budeš aktivan na Twitteru, Fejsu, itd, da paziš na SEO i šta ti ja znam šta još, da bi bio uticajan bloger ili se dobro kotirao na tim listama. Lično uglavnom nemam pojma o svemu tome, šta usput pokupim za moje blogove to mi je. Inače dosta sam naučila od samih blogera, koji su mi davali savete, javno u komentarima a i slali neke sugestije mailom.
    Nego htedoh nešto drugo da ti kažem. Čuh ja, znaš ono ptičica mi rekla, pa ToMCaa ti je stručnjak za sve u vezi neta, blogovanja, sajtova, programiranja,...(ove tri tačke su zato što nisam uspela da popamtim za šta si sve stručnjak) pa mi došlo milo, eto :-) A možda nešto i naučim od tebe.

    ОдговориИзбриши
  2. По мени стварно ништа не вреди без квалитетног садржаја, он на крају увек исплива, што рече Варагић негде. Зато се и не гурам тамо где ми није место, мада сам доста активан на твитеру (на фб-у не).

    Хе, птичице свашта цвркућу :) Још сам ја млад да бих се могао прозвати стручњаком, али рецимо да волим да помогнем људима кад нешто знам (а знам свашта помало :)). Ако Вам треба нека помоћ, слободно питајте, увек сам на услузи ;)

    ОдговориИзбриши
  3. Драгана, увек могу да помогнем. Сад, проблем код нас је што људи користе неке не баш много фер СЕО технике...рецимо, пошто знају да већина домаћих блогова баш и нема неки , они једноставно не линкују ама баш никога, како би се попели мало више у резултатима појединих претрага. Мени је то, рецимо, лицемерје. Уколико не мо'ш квалитетом да дођеш до жељене популарности, а не'ш да платиш рекламу...УБИЈ СЕ. :)

    Томцее, фантастичан чланак. Иначе, видим да је листа допуњена, да на њој има много баналних блогова, а мене не, иако су ми вредности прилично добре:

    Blogodak: 96
    Klout: 61
    Peerindex: 39
    Blogostaj: (није ме још додао)

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive