22. мај 2011.

Користите све што вам стоји на располагању

Пишем ово за време паузе. Какве паузе, данас је недеља? Е, па кад се не држите наслова, једино што вам преостаје је да цео викенд преседите са лаптопом на топу лапа™ и да грејете столицу (у мом случају кревет) док вам се вода (читај: зној) цеди низ руке, ноге и лице...

Паузу сам, наравно, сам измислио - она не би требало да постоји, али би ми мозак још жешће прокувао. А ионако ме спопала омара нека цео дан. Није да се жалим, сам сам тражио овакве услове живота и рада. С друге стране, да сам радио на време, кад је још било кишовито, тмурно и хладно (иначе, то су периоди у којима се свакоме спава, па и мени, иако нисам спавао), сад би све било у реду. Могао бих чак и да се сунчам негде. То је хипотетички, пошто мене сунце иначе воли за пет минута да опржи да му не излазим на очи у следећих годину дана.

Није ово хејтерски пост. То што ја више не умем да пишем као некад, што сам некада био срећан, романтичан, фантастичан - сад олако качим мачку о реп. Сад сам благо горак, бритак као "швепс" који пијем (шта пијеш, такав си) и углавном реалан. Иако сам оптимистичан (да нисам, сад бих одустао од свега, ионако је бесмислено), нешто ме вуче да се мало изјадам, нисам одавно.

Користите све што вам стоји на располагању
Нервозан сам, да, негде у дубини душе. И сад кад куцам ово, та нервоза просто избија из мене. Почео бих да гризем, ал ми се не да. Немам шта да гризем. То ме подсети, нисам ручао, сад више не знам да ли ћу, пауза ми истиче. Доручак је био добар :)

Нервоза настаје од притиска. Кад видиш да имаш 18 тачака, а да ти за једну у просеку треба сат времена и да за два пуна радна дана активности не би могао да завршиш, онда ти се свакакве небулозе мотају по глави. Е па, седи брате и ради на време. То увек говорим себи.

Данас и није лоше што сам узео, какав сам био пре само пар месеци - могло је да се деси да узмем тек сутра. То би била (говорим о фактима, не о теорији) немогућа мисија. Рок је - уторак.

У чему је поента? Користите све што вам је расположиво. Кад осетите да имате вишак времена и да немате шта да радите - вежбајте. Ако имате пар пројеката који чекају - започните нешто. Не чекајте последњи тренутак. Ако имате неки код који личи на то што радите - прекопирајте га и измените оно што треба. Немојте губити време на нешто што је неко већ одрадио. Ако имате колегу који виси на нету, а треба вам помоћ - питајте га. Обично ће се потрудити да вам изађе у сусрет. Немојте увек сами са собом да радите и истражујете - драгоцено време одлази на то. Концентришите се и користите ресурсе само за оно што је битно. Када сте у цајтноту, фокусирајте се на то што радите. Данас сам од 9 до малопре свега један сат био на нету. Ипак нисам сложио 8 сати активног рада, јер сам се приде бавио још неким другим стварима, невезаним за пројекат.

Ако сте довољно јаки и концентрисани, нема те ствари која ће вас спречити да успете. Ако нисте - вежбајте. Постаћете, с временом.

Ето, пожалио сам се. Сад могу да наставим да радим. Али врућина ме уби...

12 коментара:

  1. "....Ако сте довољно јаки и концентрисани, нема те ствари која ће вас спречити да успете....."

    зато, ман се врућине, каква врућина, нема је, ево ја послала мало ветрића и сад напред ..... :)

    ОдговориИзбриши
  2. Хвала лепо, управо се склањам са Интернета. И јесте, стигао је ветрић, ево, малкице и грми већ. Супер :D

    ОдговориИзбриши
  3. Samo snaga i koncentracija! Ništa drugo - baš sitnica ;)

    ОдговориИзбриши
  4. Веркић, свака част, нарочито за ову кишу, толико сам је призивао... Напокон :)

    Џу, драга, писао сам већ о томе, али ти се увек некако одупреш ;)

    ОдговориИзбриши
  5. Yes, you can :-), da li ti zvuči poznato ili inspirativno?

    ОдговориИзбриши
  6. Амарилис, тотално познато, а о томе колико је инспиративно довољно говоре сви моји текстови на ту тему, које не могу ни да пребројим :)

    Напредујем, иначе. Споро, али корак по корак.

    ОдговориИзбриши
  7. Samo volja ti potrebna. Sve ostalo dolazi sa time :)

    ОдговориИзбриши
  8. Ma, opusti se čoveče, ima i takvih dana. :)

    ОдговориИзбриши
  9. Уф... Одлично написано, поготово савети... А посебно овај "емојте губити време на нешто што је неко већ одрадио." Ја то стално радим и увек себи правим непотребан посао. А за све чекам последњи час. Досад ми се на факсу то није обило о главу, надам се да ћу се опаметити пре него што се деси :)

    ОдговориИзбриши
  10. Софи, дефинитивно сам препун воље :)

    Зверко, нема одмора док траје обнова, знаш то :)

    Ивана, que sera - sera. Пропуштене су неке прилике, али живот иде даље, с нама или без нас. Боља је ова прва варијанта :)

    Стефане, веруј ми на реч, не чекај да ти се обије о главу - почни да радиш на време. Јер ако крене да ти се обија - док се опасуљиш, превише тога ћеш пропустити. Знам из искуства, врло личног. ;)

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive