16. мај 2011.

Ново данас

Првобитни наслов био је Да ли има смисла? Схватих да нема. Зато нећу написати оно што ми је прво пало на памет, јер би ме то стрпало у исти кош са некима. А они то ионако не би разумели.

***

Мењам тему. Први пасус није бесмислен, али нема потребе да се било ко препозна у њему. Ипак, оставићу га овде, можда неко наслути да сам управо победио.

У свем том самосавладавању и дисциплиновању које сам самом себи наметнуо ових дана, никако да се напокон одрекнем одлагања. Променио сам изражавање, променио сам понашање, подигао сам конверзацију на виши ниво, ослободио сам се неких стега, постао самоуверенији. То што ми руке и даље дрхте мислим да има везе са нечим другим, што још нисам открио. Родитељи хоће да ме воде лекару због тога. Можда су у праву.

Корак по корак. Свакога дана у сваком погледу, све више напредујем. Ово не говорим пред огледалом, већ само каткад приметим. Потребно је много више од пуке аутосугестије да би се напредовало. Потребно је стално размишљати о томе што радите, што говорите, како се држите, како се осећате и како то другима изгледа. Имати себе пред другима и друге пред собом. Умети истовремено размишљати као свако понаособ. Све је то ствар менталне кондиције. Ако вам ово не иде, пробајте да на своју аутосугестију делујете тако да она не садржи само пуки израз задовољства неким имагинарним напретком који сте себи приписали да бисте се осећали боље, већ и покретачку енергију за реални напредак.
winning strategy
Ако желите да реагујете, размислите добро како ћете то учинити и да ли је уопште вредно реакције. Ако сте погрешили, анализирајте грешку, извуците поуку из ње и трудите се да је више не поновите. Постепено ће вам то прећи у навику и радићете то тако брзо да нећете ни приметити да сте направили монументални корак у свом напретку.

Ако неко ради нешто погрешно, пробајте му помоћи. Ако група људи ради нешто погрешно и не дозвољавају вам да им помогнете, пустите их да греше. На крају ће сами затражити помоћ. Немојте им спочитавати то. Помозите им. Од некадашњих противника створите сараднике. За све то време размишљајте да ли је то што радите исправно. Ставите се у њихову ситуацију, проучите начин на који мисле и закључите да ли вреди упуштати се у подухват "опамећивања". И увек имајте у виду да нисте најпаметнији и да ће и вама једном требати помоћ, можда баш од истих тих људи.

Ето, свашта сам научио, све то мање-више примењујем, али никако да се одрекнем одлагања. Не помажу ни све листе света, само ме подсећају шта треба да урадим, али прецртавање ставки које захтевају више од пола сата напора је поголем корак. Управо у моменту док сам ово куцао, пало ми је на памет да би сваки посао могао да се подели у етапе и да уместо целокупног посла радим део по део више различитих послова, један за другим. Тако би дошло до видљивог помака у свим задацима, а ја се не бих преоптеретио презахтевношћу појединачних задатака.

Наравно, ништа без осмеха. Ако у своје послове улазите са позитивном енергијом, време ће вам брже проћи, а сваки успех ће вам набацити осмех на лице и помоћи да наставите. Пред спавање прочитајте кратку причу. Могла би то бити басна или некаква загонетка... Битно је да заспите са одређеним наравоученијем, или макар са темом која би вас натерала да ствари сагледате кроз неку перспективу коју до тада нисте имали, или сте на њу заборавили. Пробајте исто и уз јутарњу кафу, чај или шта год да пијете. И такве поуке могу утицати на ваше дневно расположење.

Какве су ваше стратегије за постизање циљева? Да ли су вам дани успешни? Да ли примећујете свој напредак?

12 коментара:

  1. Сјајан текст! Сви се трудимо да напредујемо. Лепо је што и ти покушаваш.
    Иначе, добра је слагалица! ;)

    ОдговориИзбриши
  2. "Ако вам ово не иде, пробајте да на своју аутосугестију делујете тако да она не садржи само пуки израз задовољства неким имагинарним напретком који сте себи приписали да бисте се осећали боље, већ и покретачку енергију за реални напредак."

    Тачно. Ако није право, не рачуна се.

    ОдговориИзбриши
  3. Могла је слагалица и боље да испадне, али већ сви знате да је мени суштина битнија, бар у контексту графике...

    Хвала вам, девојке, ако имате некакав конструктиван предлог, реците слободно ;)

    ОдговориИзбриши
  4. Prvo, drhtanje ruku. Ovako, ne znam da li još cevčiš pivo, a ako cevčiš, imaj u vidu da alkohol kara kumulativno u životu. Prema tome, moj savet ti je: batali ga. :)

    Što se tiče tvojih pitanja, ne razmišljam i ne delam u vidu strategija, ne opterećujem se unapred. Ciljeve posmatram kao puteve, a ne kao mesta gde treba da stignem i radujem se i zabavljam se na tim putevima. To mi je jako bitno.

    Dane doživljavam kao uspešne uvek kada sam svesna da sam dobra prema sebi i prema drugima i kada uspešno balansiram, odnosno kada ne postoji ništa što može da me izbaci iz ravnoteže mog srca i uma. Naravno, i to je stvar treninga.

    Mogu da ti kažem da primećujem svoj napredak, jer konstantno radim na tome o čemu si ti pisao u postu, odnosno na svojoj stalnoj pažnji i prisutnosti.

    I da ne zaboravim, više ne gledam televiziju i ne čitam dnevno-politička zbivanja. To mi je vratilo mnogo vremena i udaljilo me od gluposti koje mi nisu potrebne.

    ОдговориИзбриши
  5. Зверчице, редом... Не сећам се кад је почело, није баш скорашња ствар, али никако не могу да укопчам тај детаљ у неки временски тренутак или бар приближан период. Ово за алкохол ми је јасно, о томе сам доста размишљао, између осталог једна од ствари зашто сам на неко време престао (е сад, зашто сам поново почео после месец и пар дана - ређе и са много више самоконтроле - нисам у стању да објасним, вероватно је то онај глупи "ма нек' иде живот" моменат који се јавља код ослабљеног карактера). Остале варијанте које у улазе у ту причу су да су ми руке слабе, па ми сваки прелазак тешко-лако оставља тај ефекат (нешто што осећам); да сам потиснуо сто бесова у себи и да се то тако испољава (на то сумњају моји); да сам вечито неиспаван и уморан иако то себи не дозвољавам (и поред свег труда, не могу у потпуности да избегнем) и томе слично. Овог момента пало ми је на памет да то може бити и проблем са кичмом.

    Не размишљаш о стратегијама, али их користиш ;) У посматрању циља као целине са путем који треба прећи до испуњења можеш пратити свој прогрес, "бележити" (са или без наводника) искуства, потешкоће, идеје за нека решења. Са путева враћаш се увек зрелија, паметнија и богатија за једно ново искуство. Када решавање проблема претвориш у авантуру, вероватно се појави и адреналин, серотонин или шта већ (ти то вероватно боље знаш :D) и то ти помаже у делању.

    Не знам шта да ти кажем, а да се то не сведе на "Браво!" Примећују се позитивни ефекти ;) Ово око дневне политике и телевизије - 95% примењено и осећај је заиста бољи. Ионако сви причају једно исто. Припази само, превише затворености може довести до потпуне неинформисаности и одвајања од реалног света.

    Кики, буди једном озбиљна и конструктивна, јбт. Саботираш на сваком кораку :Р Могли би људи тебе да питају о формули за успех, евидентно ти добро иде :)

    ОдговориИзбриши
  6. @ToMCee, još nešto, to drhtanje ruku može da bude i od osećaja unutrašnje nesigurnosti i/ili pak unutrašnje nervoze (a, to ne mora da se spolja manifestuje baš jasno). Furaj neku fizičku aktivnost, dobro je to. Makar pokret, brža šetnja, svaki dan po 5 km.

    U pravu si, beležim sve što mi je bitno. Imam jednu lokaciju na netu, samo za moje oči, jer mi je to praktičnije od pisanja po papirima i sveskama (kao nekad). Ne znam kako to radi na hormonskoj bazi, ali osećaj zadovoljstva sigurno jeste usko povezan sa hemijom u organizmu. Ono kao "pumpaš" se iznutra.

    Ne brini, znam ja šta se dešava, ne zatvaram se, čak nasuprot, ali dobro filtriram informacije. Samo konstatujem i ne razmišljam o tome, bez obzira da li su dobre ili loše vesti.

    Želim ti lep dan! :)

    ОдговориИзбриши
  7. Najteže je dignuti dupe. A za dizanje dupeta ti treba energija. Energija mora da se crpi "Iznutra". Neko ima zacrtane ciljeve, neko samo ide na put i pravi iskustva. Za mene put je cilj. :)
    E, u vezi drhtenja ruku: Moja drugarica ima sina, detence od godinu dana, mnogo teško. Ja ga nosila jedno pola sata i posle toga nisam mogla ni čašu da podignem. Ona se smejala sve vreme. Drhtale mi ruke.

    Idi kod kiropraktičara da ti namesti kosti, možda imaš stvarno problema s kičmom, iako bi onda trebale da ti trnu, a ne drhte. Ko će ga znati.

    ОдговориИзбриши
  8. Звери, хвала на савету, потрудићу се. Добро је што водиш рачуна о себи и на тај начин :) Уживај! :)

    Џу, може бити, онима које мрзи да живе... Ти можда јеси луталица, тешко ти је да се вежеш за нешто, али то уме да доведе до странпутице, с које после не знаш како би се вратила. Пази на то ;)

    Познат ми је тај ефекат, ето, ти си још један пример :) Ово с кичмом ми је само пало на памет, истражићу мало. Хвала ти :)

    ОдговориИзбриши
  9. Dakle, očekujem uskoro knjigu "Kako da postanete mladi, uspješni, bogati i iskusni istovremeno, a pride i zdravi, veseli i krajnje potentni" by Tomcaa :)))

    Tomcaa, Tomcaa..bacaš se na savjetodavne aktivnosti, a? :D Samo, pazi, jaka ti je konkurencija-mnogi danas nešto savjetuju ;)

    Lično, prikloniću se onom ko me nasavjetuje kako da biiiiiip ribu šest puta dnevno, pri čemu ću stići i da radim, zaradim, odspavam, pišem, čitam i naslušam se zike :D

    To ti meni reci, sokole sivi :D

    ОдговориИзбриши
  10. Све је то могуће, веровао или не, али док не формирам пример до краја - објављиваћу само мале сегменте као што је овај... Ипак, овај блог се све више оријентише ка томе, и ускоро ће се тако нешто појавити :)

    Не знам да ли ти је позната она реклама: "Сви воле крофне, али ко воли масно?!" Схваташ већ :)

    Ево ја бих ти рекао један такав рецепт, али пошто нисам стигао да га опробам у пракси, мораћу да сачекам. Од гледања се нико није овајдио, као што ти рекох већ тамо на Твитеру. Али, стрпи се још мало, имам праву ствар за тебе. У истом смо тиму, сећаш се? :D

    ОдговориИзбриши
  11. Ajde, baš da vidim kakvo iznenađenje spremaš :D

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive