05. мај 2011.

Фантазирање и срећа

Тако је једноставно бити срећан.

Ако се по јутру дан познаје... Мрзим ту реченицу.

Пробаћу поново.

Бити срећан је јако једноставно. Срећа је врста дроге, кад је једном осетите - навучете се на њу, и после имате гадне трипове кад се превише опустите па заборавите да узмете дозу. Дневну дозу среће узимате из малих ствари које вас окружују - ведро небо, живјела зелена трава, јутарњи секс, прва кафа, твит са обавезним #prvasmena, масни бурек и јогурт са 0% м.м, Фарма, Фридрих Ниче, Бетмен... Али то није права срећа. То је само пролазно задовољство, и само тражите још и још. Ви незасити створови.

Да ли сте размишљали да би све то могло бити другачије?

Да ли бисте могли развити своју срећу у толикој мери да у свакој ситуацији задржите смиреност, прибраност, да само зажмурите на тренутак и шта год да је око вас - срећа вас не напушта? Да ли је срећа у овом случају нешто друго? Не бих рекао да је то оптимизам.

Могли бисте. Кад бисте се концентрисали на своје мисли и довели их у исправан поредак. Какве су вам мисли, такав вам је живот, рече неко паметнији од мене. Можда тај неко и није био паметнији од мене, можда сам то могао и ја да кажем, али се он само, игром случаја, први сетио?

Будите део нечега изистински. Не само својим каквим-таквим присуством, то није право решење. Будите потпуно у нечему, дозволите му да вас увуче у себе и да вас провоза кроз све своје вртлоге. Нипошто се немојте препуштати - будите активни. Учествујте у хармонији која се око вас ствара, испробавајте нове могућности, управљајте својом кочијом и путем који ће се пред вама тек створити. На почетку ће то бити само искра, али ако се довољно удубите, ускоро ће пред вама бити непрегледни простор са небројано много могућности за обилазак. Границе су само у вашем уму.

срећа
У једном тренутку ћете допустити таласу да вас избаци на обалу. Осетићете да сте другачији, и богатији за цео један нови свет. Не мислим на Мондо, то је она дневна доза које се покушавате ослободити. Своју испуњеност енергијом, и поред исцрпљености, нећете лако заборавити. Концентришите се на такве тренутке, а када се догоде - наставите да мислите о њима.

После неког времена, приметићете да се чешће смешкате. Приметићете и да другачије размишљате. Приметићете да сте организованији, да вас не боли глава, да су вам руке одрешене и да се не осећате као роб. Приметићете да лакше дишете и да много мање бринете о стварима које су иначе неважне али вам задају бригу. Можда нећете приметити кад те ствари престану да постоје као важне у вашем животу.

Бићете спремни на све, увек одморни, живот вам више неће бити бесмислено тумарање по простор-времену, све ће добити некакав уређен и сасвим привлачан ток. Током ћете сами управљати, и како год га променили, увек ћете знати куда сте се упутили. Пустите машти на вољу и проживите и оно што вам се чини сувопарним, безвезним и обавезним. Нека вам сваки тренутак буде нова авантура.

Када приметите да нешто није у реду, одвојите времена и удубите се у себе. Прочистићете се брзо и почети испочетка, као да ништа није било, као да сте се тек родили, само богатији за сва своја дотадашња искуства.

Тако је једноставно бити срећан.

Да ли се и вама чини?

19 коментара:

  1. Зар мислиш да сам га икада прележао? Лако је теби, ти си матор, још мало па ће климакс-уређаји да те хладе :)

    ОдговориИзбриши
  2. Сидарто, нисам те препознала е! :D

    ОдговориИзбриши
  3. Аутора јеси, дело ниси :Р

    ОдговориИзбриши
  4. Aaaa, dobar tekst! Samo još da se upraksiramo ;)

    ОдговориИзбриши
  5. Најлипше хвала... Мени добро иде, засад. За те не знам :)

    ОдговориИзбриши
  6. Једва сам чекао да неко примети то, кеве ми. Хвала ти :)

    ОдговориИзбриши
  7. Драго ми је, Екс, то је добар знак :)

    Кики, па, рецимо то овако: ¦D

    ОдговориИзбриши
  8. Divan tekst. To je to. Kao da si konstantno u duhovnom orgazmu. :)

    ОдговориИзбриши
  9. Тако је, Зверчице. Осврни се око себе, свет је леп ако научимо чула како да га осећају и дух како да га спознаје. ;)

    О јбт, почео сам да говорим као некакав гуру, сенсеи или нешто :D

    ОдговориИзбриши
  10. Mudro zboriš, mladi čoveče. Već govoriš kao neki guru ili kako god. Pa, takav ti je ceo tekst. Nemoj da se stidiš zbog toga, hehehe.

    ОдговориИзбриши
  11. Нећу (мада јесам се мало постидео, јер знам како мало заиста знам), само бих волео да ме ове идеје не напусте тек тако, као што су неке претходне, и да наставим да спознајем позитиву до саме сржи. Зато ћу вежбати, што свима препоручујем :)

    Ове менталне вежбе пријемчивије су ми од физичких, али мислим да ће и физичке једног дана доћи као њихов логични продужетак, саме по себи.

    ОдговориИзбриши
  12. Bravo, druže. Samo hrabro napred! To je pravi put. :)

    ОдговориИзбриши
  13. Stvarno je divno videti da jedan mlad čovek ovako razmišlja, tj. da ne traži zadovoljstvo i sreću (samo) u prolaznim stvarima, i da želi da se poveže i sa samim sobom, i sa stvarnošću. Ono što me je zapravo najviše oduševilo jeste ogromna količina iskrenosti, neisfoliranosti, nenametljivosti i topline kojom odiše ovaj post (za razliku od mase sličnih tekstova na koje sam nailazila, razna New Age prose******a i sl.), kao i ostali tvoji postovi koje sam pročitala, i da se osetiti, između redova (ako se ne varam), da si mnogo toga preturio preko glave, na emotivnom/psihološkom planu, te je proizvod ovaj divni tekst. Kako mi se čini, na osnovu tekstova (iako te ne poznajem lično), nenametljivo si i skromno biće, te nikako nemaš nameru da se postavljaš kao nekakav guru ili učitelj u svemu ovome što si napisao ovde, ali moje je mišljenje da od tebe definitivno treba učiti.
    Čituckam ovaj blog već neko vreme, iz prikrajka, pa rekoh mogla bih i da se javnem, kad sam već tu (kad već čitav dan blenem u komp :-p). :)

    Pozdrav od nove čitateljke! ;-)
    Now_Wave

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Колико труда у једном коментару :D Скоро 4 године касније, и даље верујем да се нисам много променио од 2008.

      Избриши
  14. Now_Wave,

    Црвеним већ два дана од овог коментара :) Шалим се мало. Сигуран сам да си пажљиво читала и да имаш на основу чега тако нешто да закључиш. Не смем да коментаришем колико си у праву у вези са тим какав сам, последњих година ми се доста тога преокренуло, па ни сам више не знам да ли сам још увек скроман као некад или сам постао егоистична звер. Још увек често клизнем са идентитетом, провалио сам да се мора гристи нагонски да би се преживело, иако ми цела та култура и начин размишљања по природи не одговарају.

    Углавном, хвала што си се јавила, сад се већ пар дана пратимо и видим (и по твом блогу и по конверзацији на тв) да се слажемо у доста ствари. Драго ми је због тога :)

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive