03. мај 2011.

Како се изборити са сопственом мржњом

Ја сам Милан Томић и ја мрзим.

Има људи који се плаше, па због тога мрзе. Има људи који мрзе, па се због тога плаше. Припадам овој другој категорији.

За овај експеримент потребни су вам следећи састојци:
  1. Спознаја проблема
  2. Утврђивање чињеничног стања
  3. Извор позитивне енергије
  4. Особа од поверења
  5. Снага да се суочите са проблемом


Да кренемо редом...

1. Спознаја проблема


Чини се да је овај састојак најлакше прибавити. Ипак, мора се узети у обзир количина острашћености у датом тренутку, колико сте при чистој свести и да ли је то заиста то. Знате, кад некога мрзите, то није исто као да му завидите, да сте љубоморни, да сте љути на њега или тако нешто... Мржња је озбиљна работа, и треба добро размислити пре него што дође до спознаје проблема.

2. Утврђивање чињеничног стања


Када сте проблем спознали, наравно да следи утврђивање чињеница. Ово је одговор на питање "Зашто?" Шта је то што је изазвало проблем? Утврђивањем чињеница како је дошло до проблема већ сте на пола пута да га решите. Овај моменат је врло битан, захтева добру концентрацију на све узроке који би вам на памет могли пасти. Пошто су у питању чињенице, пробајте (без улепшавања, али и претеривања) да саставите листу свих ствари које су довеле до ваше мржње. Будите максимално реални.

3. Извор позитивне енергије


Када чињенице имате пред собом, не треба очајавати. А то је управо оно што вам се дешава. Мржња изазива западање у очај због безнадежне ситуације у којој се налазите. Запамтите - шта год учинили, због своје мржње на крају ћете највише ви испаштати.

Против негативности боримо се позитивношћу. Супротставите ставкама са листе све позитивне ствари којих бисте се могли сетити. Пробајте да изнесете своје захтеве и упоредите их са чињеницама. Можда сте ипак претерали у формулацији?

Прочитајте неко занимљиво и поучно штиво, размислите о томе што сте прочитали. Разговарајте са неким, невезано за све ово што вас мучи. Покушајте из тог разговора извући оно најбоље. Крећите се, дишите, гледајте у небо, миришите ваздух и осећајте како вам се тело пуни позитивном енергијом. Мислите лагано, дишите дубоко, примирите узбуркану воду и распирену ватру у себи.

4. Особа од поверења


Неко коме верујете као рођеном психијатру. Један од најфинијих начина је написати писмо. Најбоље је да му (јој) га пошаљете, јер ћете се у том случају моћи надати још једној, мање или више непристрасној реакцији. С друге стране, писмо можете и сачувати за себе. У сваком случају, овакав вид поверавања захтева чврсту и непоколебљиву пријатељску везу, а оно што добијете од њега је да још једном сагледавате проблем од почетка до краја и подсвесно се сами крећете ка решењу.

5. Снага да се суочите са проблемом


Оно што вам вероватно представља највећи проблем је сусрет. Очи у очи са оним кога мрзите. Како да реагујете? Како да се суздржите? Да ли да будете фини или да му-јој све саспете у лице? Обратите пажњу на позитивне ствари са листе, занемарите оне негативне. Дишите дубоко и споро, осетите како вам ваздух клизи кроз дисајне цевчице и примирите се. Ако постоји могућност за комуникацију, можете отворено поразговарати о проблему. Ако се суочите на прави начин, можда увидите да је све то што осећате тотално погрешно и средите своје мисли и осећања. Нека из вас говори разум.

Бежање није решење. Мржња је један од најтежих облика беде. Да бисте се ослободили, потребан вам је чист ум. Када је се ослободите, напокон ћете имати и чисто срце. Са чистим умом и чистим срцем можете све.

Ја се још увек прочишћавам.

Цртеж сам пронашао у свесци за вероватноћу, судећи по заглављу настао је 16.03, а на њега ме је подсетио Благоје прошле недеље кад је копирао моју свеску за претходни колоквијум. Рађен је тотално подсвесно и две целине немају никакве везе, па је и реч HATE прецртана када сам схватио то.

7 коментара:

  1. Razumem mrznju u trenutku ali razvijanje tog osecanja nikako.
    To nas cini losima.
    Ne umem da mrzim i ne razumem oni koji to mogu i umeju.

    ОдговориИзбриши
  2. "Ja sam Milan Tomić i ja mrzim".

    Tomcaa ne zajebavaj :P

    I sad si se ti suočavao sa problemom, a? :D Napravio čovjek hokus-pokus varijantu sa blog tekstom i riješio problem mržnje? :))

    A baš si se fino bio okrenuo porocima i ženama, i vid` sad ovo. Mržnja, pih. K`o da je sad to ključna stvar. Svi znamo da je ključno napraviti grupnjak, a ti se u`vatio mržnje i filozofije, i ne puštaš. Gotovo, pa to ti je.

    Pij, boga ti tvoga :P :))

    ОдговориИзбриши
  3. Ja ne mrzim nikog, jer kad mrzim, ja ga volim, a ako ga volim, onda nisam ravnodušna. Prema tome, antonim od ljubavi je ravnodušnost. Kako se boriš protiv mržnje, to je kao da se boriš protiv ljubavi. Dakle, pruži mržnji šansu i probaj da je voliš. Ako ne uspe popij jednu, hajde, hajde

    ;)

    ОдговориИзбриши
  4. Prihvati odgovornost. Do tebe je, nije do osobe koju mrziš, to je samo refleksija. Ako neko u tebi izaziva takva osećanja, onda to možeš da posmatraš i kao signal da treba da se suočiš sa sopstvenom mržnjom - mržnjom prema sebi. Možda ne voliš sebe. Treba da osvestiš odakle ti dolazi mržnja. Šta se u stvari krije iza te mržnje. Za rešavanje ovog problema ti nisu potrebni drugi. Odgovor možeš da pronađeš samo u svom srcu, ne u svom umu. Dakle, u svojim osećanjima, a ne u svojim mislima. Samo slušaj svoje srce.

    ОдговориИзбриши
  5. To je nešto slično ko što Zverka rekla, mrzim da linkujem sopstvene tekstove, ali jedared sam pisala o tome

    ОдговориИзбриши
  6. Кога то мрзиш, црни Томце?
    Ја ево, скоро нисам мрзела. Мада деси се понекад, па време учини своје и настане равнодушност.

    ОдговориИзбриши
  7. Експеримент :)

    Зелена, у праву си, чини нас лошима. Али развијена мржња је нека врста психичког поремећаја. Нема оправдања, али заслужује лечење.

    Милко, ових дана сам прошао кроз све наведене тачке, сад ми је кул :) А текст је настао у недостатку теме за експеримент данас врло популарног блоговања "Како да..." И не брини, нисам застранио у својој мржњи :Р "Још увек сам онај исти, и још љубим радо..." :D

    Џу, све си погодила (чак и песму), тако да немам шта да додам. Хм... :) Само, равнодушност нигде нисам поменуо, то је оно што у овом случају никад нећу моћи.

    Зверко, то да не волим себе је тривијално :D Шалу на страну, ови кораци који сам навео су одлична прилика за суочавање са самим собом и потпуније сагледавање проблема (то сам негде и нагласио). Оно што је у срцу је чист узрок, све креће из срца, а глава све преокрене из неких разлога који са тим немају никакве везе...

    Олујо, знаш да сам ја потпуно мирољубив (елегантно избегавање одговора 8)). Заиста, тотално ме је прошло, после писања блога често доживим катарзу. А кад време учини своје, постаје зајебано. То је оно што себи никако не дозвољавам.

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive