17. април 2011.

Зашто ћутите?

Последње промене:
18. април 2011. 23.15 - Број текућег рачуна за санацију поплава у општини Кикинда
19. април 2011. 20.43 - Кикинди стигла хуманитарна помоћ Владе Војводине


Испричаћу вам једну причу коју ни сам не бих знао да је нисам чуо од једног доброг пријатеља. Зато ћу кренути од појединачног ка општем, јер ми је управо он скренуо пажњу на општи проблем.

Знате ли Дарка? У блогерским круговима познат и као Lowlander. Завршава компаративну књижевност (даће Бог овог лета), има дивну породицу и отвор величине просечног трупа човека на зиду своје собе. Кућа је на рубу да се сруши. Није једини, проблем је у поплавама и узбурканим подземним водама у селима кикиндске општине. Дарко је из Башаида, који је најтеже погођен овом непогодом. У том селу већ се срушило 30 кућа, а бар још 60 је на том путу [1]. Месна заједница за инвестиције у поправке или изградњу нових објеката нема средстава. На страну то што је тотално страдало и све обрадиво земљиште, људи тамо више немају никаквих услова за живот.


фото: Прва ТВ

Пристигла помоћ за сада је само у механизацији и грађевинском материјалу. Конкретно, ове године је за санацију штете покрајинска Влада одобрила 60000 блокова, који ће бити подељени онима чије куће више нису за становање [2].

Шта се тренутно ради?

Готово свакодневно се обилазе потопљена подручја, разговара се о штети и начинима санације. Општина је отворила рачун за помоћ, али на њега помоћ не пристиже. [3] Раније је било проблема са вишком падавина и подземним водама, али не у овом обиму. Ипак, тек сада прокопавају се нови канали за одвођење воде са потопљених подручја, и чисте се стари. Као и обично, код нас се не поштује она "боље спречити него лечити", бар не онако како би требало.

А држава? Држава на све ово нема никакав одговор. Да ли је ова елементарна непогода мање важна од земљотреса у Краљеву? Зашто нико не реагује, зашто се неко не осећа прозваним? Ја сам се осетио позваним, као неко ко жели да помогне у свакој прилици. Као и тамо, и овде су у питању људи који су, што због природе, што због неодговорног приступа у уређењу земљишта, остали без крова над главом. И они немају куд.

Истражујући мало читаву ову причу, наишао сам чак и на крајње невероватан податак да људи чије куће зврје празне а нису у опасности да се сруше не желе да их својим комшијама уступе на коришћење јер немају поверења и плаше се великих трошкова режија. Ово не желим да коментаришем јер не знам да ли је истина, али нека то иде на њихову душу.

Ето, само сам на све ово хтео да скренем пажњу. Знам да ви, добри људи из заједнице, схватате све ово о чему причам. Имате ли идеју? Како да им помогнемо? Имали смо #jazaKraljevo, имали смо #jazaJapan, имали смо Тужну Мораву... Знам да заједно можемо све, само ако ова прича крене. Јер и сада су у питању људи.

Уколико имате било какве информације, предлоге, сугестије, коментаришите овде. Молим вас да проширите причу где год можете, хајде да реализујемо још једну акцију. Рачун постоји, али га ја и поред све добре воље нисам нигде успео наћи, ако негде сазнате - напишите га, проследите, нека бар крену уплате. Имам утисак да је ова прича остала некако скрајнута иако је важна.

Надам се да ово није узалудно. Унапред вам хвала у име свих људи који су овим погођени и у моје лично име.

--

Измена 17.04.2011. у 18.30:

Још увек покушавам да пронађем упутства за уплату, ако ништа не сазнам, пишем мејл на info@kikinda.org.rs

--

Измена 18.04.2011. у 23.15

Захваљујући нашој драгој Веркић, која је и на свом блогу, а и на Фејсбуку проширила ову вест, а потом се и максимално активирала, сазнали смо неке детаље о начинима уплате помоћи.

У интегралној форми преносим њен извештај са ФБ-а:
Vera Mladjan
Želim sa svim članovima grupe, nadam se i šire, da podelim današnje nove informacije do kojih sam došla, a tiču se pomoći pri sanaciji poplava na teritoriji Kikinde, tačnije MZ Bašaida.

Nakon telefonskog razgovora sa više ljudi u samoj Opštini Kikinda a nakon podužeg traganja, ipak nekako dodjoh do odredjenih informacija. Gospođa Dragica iz njihovog računovodstva, posle par sati, telefonski mi je izdiktirala broj na koji mogu da se uplaćuju novčana sredstva sa naznakom:

Sanacija poplava 2011.g. a broj je - 840-2436740-22


Kako nisam želela da vam prenesem samo ovako šture podatke, nazvala sam i predsednika MZ Bašaid - Petrović Zorana od kojeg sam saznala da je situacija u Bašaidu, sa toplijim vremenom, iz dana u dan sve gora i gora.

Sve više i više kuća se ruši, tačan podatak i veličina ove elementarne nepogode još uvek se ne zna ali će u narednih 10-tak dana Bašaid otvoriti račun za uplatu sredstava isključivo namenjen za pomoć ljudima koji su ostali bez njih.

Dobila sam i obećanje da ću na mejl dobiti i slike najoštećenijih kuća sa konkretnijim informacijama.


Хвала Веркић пуно, сада смо макар мало ближи конкретним начинима за помоћ. Дакле, за санацију штете од поплава на територији целе општине Кикинда могу се уплатити средства на горе наведен начин.

--

Измена 19. април 2011. 20.43

Према информацијама са сајта Владе АП Војводине, данас је председник Владе Војводине др Бојан Пајтић посетио Кикинду и уручио хуманитарну помоћ најсиромашнијим житељима, у вредности од 2 милиона динара. У питању су намирнице за народну кухињу и 500 појединачних пакета са прехрамбеним и санитарним артиклима, уручених најсиромашнијим породицама. Уз то је данас допремљен и грађевински материјал - 60000 гитер-блокова и око хиљаду сетвених јединица семенског кукуруза и сунцокрета, за подручја на којима су високе подземне воде оштетиле куће и направиле штету на ораницама.

"Према Пајтићевим речима, у последњих неколико месеци у општину Кикинда допремљено је око 36 шлепера са грађевинским материјалом." (извор)

--

Више информација, извори:
[1] Експлозив: Поплављени и остављени, 15.04.2011, Прва српска телевизија
[2] KikindaOnline, вести, 11.04.2011.
[3] Вести РТС: Заборављени Кикинђани, 12.04.2011.
... Радио Кикинда онлајн, актуелно

--

Повезани текстови других блогера (за које знам):
Веркић - И ја се осећам прозваном
Амарилис - Да ли сте чули за Башаид - јавни час
Lowlander - Мали Човек и Велики Хероји
Amelie - Будимо људи.
Милош Миладиновић - Помоћ селу Башаид!

Амарилис је написала још једну фину анегдоту везану за Башаид (прочитајте и Миљин коментар, као додатак причи):
Прича о коњу, кнезу и Башаиду

Мој текст је пренела и Зубарица, под насловом #JaZaBasaid - by @Tomcaa

Велико хвала свима који су се укључили у ширење вести, преко ФБ-а, Твитера, блогова, и на било који други начин. Ваша реч пуно значи.

пост подлеже променама у зависности од развоја ситуације

19 коментара:

  1. Ne znam da li sam ja baš nešto poesebno čitana, ali bih preuzela ovaj post i postavila na moj blog ako dozvoljavaš i malo preko Facebook-a?

    ОдговориИзбриши
  2. Милко, хвала, то ми је дужност. Надам се да ће имати сврхе.

    Амарилис, слободно преузмите све, зато сам и писао ово. Sharing is caring.

    ОдговориИзбриши
  3. Не знам шта да кажем. Друже, хвала ти још једном. Хвала и осталима, свима вама. Значи ми пуно.

    ОдговориИзбриши
  4. Postoji grupa na Facebooku, ne znam da li ti je poznato, #TweetUPSrbija - tviteraši i blogeri, osnovala je Verkić, gde sam objavila post http://www.facebook.com/home.php?sk=group_165287633526875&id=168323556556616, ako hoćeš da pogledaš

    ОдговориИзбриши
  5. Даре, надам се да је ово само први корак, то сам ти већ рекао.

    Драгана, хвала за дељење, ево, Веркић и ја смо се нашли на Твитеру, она је такође поделила ову причу тамо. Послаћу захтев да се придружим групи, нисам активан на ФБ-у већ дуже време, па не знам како то тамо функционише, пошто знам да је штошта мењано. Битно је да се прича рашири, хвала на помоћи.

    ОдговориИзбриши
  6. Ništa ne može da se postigne osuđivanjem onih koji su krivi zato što se o ovome tako malo zna. U stvari da nije bilo u Explozivu nigde se drugo ne bi ni pomenulo. Sramota, ali si potpuno u pravu da treba da pomognemo i raširimo ovu priču što pre u što većem broju. Svaka ti čast. Priključiću se tekstom na svom blogu, a nadam se i da ću moći i konkretno nečim da pomognem.

    ОдговориИзбриши
  7. Zaista lepo od tebe. Nadam se da će biti akcija uspešna!

    ОдговориИзбриши
  8. Чаролијо, нисам имао намеру да осуђујем никога, само сам хтео да скренем пажњу на тај проблем. Чини ми се да је све некако претерано затворено за ширу јавност и да људи премало знају о свему томе, а нико се не укључује у нешто о чему није информисан. Најлепше хвала, ниједан допринос није мали.

    Џу, причао сам са Дарком, овог викенда сам инспирисан животом и заиста желим да ту позитивну енергију пренесем на друге. А мислим да је ово свакако најбољи и најкориснији начин. Хвала ти што шириш даље.

    ОдговориИзбриши
  9. Ја ево први пут чујем сад да цела Кикинда има проблем са тим! Помињао је Лоулендер да му се кућа руши ал мислила сам да је стара и све то. Нисам знала да је толики проблем!

    Надам се да ће се наћи неко које у могућности да им помогне! Срећно!

    ОдговориИзбриши
  10. Олујо, ето, не бих ни ја знао да нисам у свакодневном контакту са њим.

    Хвала вам пуно на подршци. И ми се надамо да ће ова иницијатива донети неке резултате.

    ОдговориИзбриши
  11. Tomcaa, nadam se da nemas nista protiv da i ja sve ovo kopiram na svoj blog. Znam da nije nesto popularan, ali zelim da pomognem.

    ОдговориИзбриши
  12. Амели, немам шта да кажем, могу само да ти захвалим на ширењу вести. Да не понављам - сваки допринос је велики и sharing is caring.

    А о томе колико ти је блог популаран могли бисмо да се побринемо ;)

    ОдговориИзбриши
  13. Divan si ToMCee što si reagovao, kao i svi ostali ljudi koji reaguju. Mala ispravka, nije potrebno unositi (nepotrebne crtice), dakle broj računa ide u ovom obliku: 840-2436740-22. Postoji i broj deviznog računa za uplate iz inostranstva. O tome više informacija na lokaciji kikinda.co.rs.

    ОдговориИзбриши
  14. Зверко, хвала ти пуно за допуну информација, исправио сам банер а додаћу и у текст исправке кад будем стигао, тренутно сам у журби. Ти си некако са свим дешавањима у току, ја иако сам тражио нисам могао да нађем ово. Хвала ти велико.

    ОдговориИзбриши
  15. Učiniću ono što mogu! Drago mi je da se ovo čulo,zahvaljujući prvenstveno tebi, pa onda i dalje! :?

    ОдговориИзбриши
  16. Хвала, Дудо. Око празника је некако све стало, али се надам да ће се ускоро поново покренути.

    Добро дошли на "Штриц-штриц".

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive