03. април 2011.

Тик-так-тика-така

Време тече. Време струји. Да ли је то еквивалентно? Струја је ток. Ваљда јесте.

Ми, оптерећени неким роковима, неким стварима које су нам можда битне или не, повремено бацамо поглед на своје часовнике. Није лоше знати колико је сати и колико нам је остало времена за нешто.

Да ли вам се десило, да ли сте запазили да постоји неко типично време када гледате на сат? Неко време кад погледате и онда помислите: "Да ли је могуће? Зар опет?", или тако нешто?


Моје време је 12.44. Скоро сваког дана у то време ја обавезно бацим поглед на сат. Не ишчекујем га, једноставно се деси. Или сам ја то тако запамтио... Углавном, од данас сам почео да записујем дане када погледам на сат у то време. Желим статистички да проучим овај догађај и да видим да ли сам у праву. Можда би требало да записујем сваки пут кад погледам на сат, и да онда увидим да ли је 12.44 заиста чешће на листи од осталих времена. @iva_tanackovic каже да је њено време 1.23 (што је много интересантније, има форму набрајања). Да ли је све то ствар асоцијације? Можда асоцирамо то време са нечим у нашој глави и кад год се појави ми примећујемо и памтимо баш њега...

Тешко је записивати сваки пут кад погледаш на сат. Мислим да на сат гледамо много чешће него што то заиста примећујемо. Понекад немамо јасан повод, једноставно је то ствар навике. Погледамо на сат и наставимо даље. Код мене постоји навика повременог проверавања времена. Често извадим телефон, видим колико је сати и после 10 секунди немам појма шта сам видео.

Да ли сте ви приметили неке феномене у свом односу са временом? :)

24 коментара:

  1. Desilo mi se više puta, ali ne pridajem tome neki značaj. Fenomen bi bio zašto se ja uvek probudim pre nego što mi budilnik zazvoni? 5 min pre, ja obavezno već budna :)

    ОдговориИзбриши
  2. Аха, то је већ ствар биолошког часовника (а можда је и ова цела прича). Мени се мало ређе дешава јер сам баш уморан у последње време (не знам од чега), али ми се, ето, данас десило да се пробудим пола сата пре планираног времена. Утренира се организам на неке ствари, а можда и у сну мислиш на то како и кад треба да се пробудиш, па се плашиш да се не успаваш :)

    ОдговориИзбриши
  3. Занимљиво, и мени је 12:44, због оне резолуције, ваљда. И 12:11, због рођендана. Али сам убеђен да није само зато. Ја увек, дакле, свакодневно, угледам једну од те две комбинације бројака (бројки?).

    Добра ти је идеја. Могао бих и ја да покушам тако нешто. :)

    ОдговориИзбриши
  4. Јес, Дарко, и мени та резолуција у глави... Оставља политика неизбрисиве трагове. Но, управо сам записао 14.41, дефинитивно почињем да записујем времена гледања на сат :) Биће ово занимљиво статистичко проучавање.

    Е Кристина... Немаш тих проблема? :D

    ОдговориИзбриши
  5. Хахаха. Која вероватноћа? И ја сам приметио да у скорије време када год погледам на сат видим да је тачно 44 минута након пуног сата. :D А комбинација 12:44 је некако најчешћа. :D

    ОдговориИзбриши
  6. Вероватноћа да ћу у неком тренутку било ког дана погледати на сат. Тачније, хоћу статистички да обрадим времена када гледам на сат и утврдим најчешће време. Одредити функцију расподеле и све те фенси ствари :D Ето, и код тебе је феномен 44 минута, занимљиво запажање!

    ОдговориИзбриши
  7. Не дешава ми се тако нешто. Више ми се дешава да погледам на сат и истог тренутка заборавим колико је сати. :D

    ОдговориИзбриши
  8. Проблем настаје када приметиш неки број и онда га свуда примећујеш. То ми се дешава с бројем 27. Виђам (тачније примећујем) га свуда: на регистарским таблицама, у новинама, на ТВ-у... Чак сам пар пута имао 27 поена на колоквијуму. :D

    А ово са махиналним гледањем у сат, то мислим да се већини људи дешава. Најчешће ми се јавља у тренуцима досаде или журбе.

    ОдговориИзбриши
  9. Олујо, то је изгледа глобални проблем :) А ово што ти се не дешава је знак да ниси роб бројкама, као поједини :D

    Иване, сине, то се зове опсесија :D Где нађе баш 27? Релативно је честа његова појава, симпатичан је :)

    ОдговориИзбриши
  10. Ни сам не знам одакле ми. :D Барем ми чини живот занимљивијим. :)

    ОдговориИзбриши
  11. Gnjavator u meni je odmah našao logično objašnjenje: pogledaš u sat (ili na brojčanik sa predjenom kilometražom - što se meni često dešava) daleko češće nego što si toga svestan. Svestan si samo onih trenutaka kada je ONO ŠTO UGLEDAŠ zanimljivo. Meni se npr. desilo da na kilometar-satu vidim 7 sedmica. Parkirao sam očekujući da će se spustiti marsovci, ili da ću u torbi pored puta pronaći milion dolara...

    Naravno - ništa naročito se nije desilo...

    ОдговориИзбриши
  12. Апсолутно. Данас сам бележио свако могуће време када сам погледао на сат, и уконтао да ту нема ничег специфичног, или бар тако делује. Ипак, интересантно ми је зашто се неки уочени случајни догађај појављује тако често, јер ја га стално примећујем :) Не желим да постанем опсесиван, одустајем од експеримента пошто већ видим да не води никуда (што је и логично) :)

    ОдговориИзбриши
  13. Ja sam imala i ovaj Ivanov problem, sa brojem 27.

    ОдговориИзбриши
  14. Баш са бројем 27? Зашто је он тако магичан? :)

    Ја нисам имао тај проблем ни са једним бројем. Сећам се да сам неко време тражио 666 свуда, али није да сам га баш проналазио (осим пар пута кад сам играо карте, флипере и сличне глупости на компу). То је било под утицајем оног "Дигиталног анђела" или како беше већ...

    ОдговориИзбриши
  15. Томцее, да ниси љубоморан? :D

    Сада сам спровео мини истраживање по интернету нашао брдо којекаквих информација о броју 27. Од Библијских до неких крајње тривијалних.

    Добро је да нисам опсеседнут таквим стварима.

    ОдговориИзбриши
  16. Јесам, хоћу да и ја будем такав :)

    Свашта се дешава... Није 27 једини.

    ОдговориИзбриши
  17. Jo, nisam hteo da se oglašavam dok ne saznam moje vreme. I ovako stoje stvari:

    svaki dan pogledam na sat u 11:11 i 12:23...i zanimljiva stvar je da pisanje posta nekog svako veče počinjem u 23:42. A završetak varira od ometajućih faktora. Uglavnom, tako je to. I čudi me baš. :)

    ОдговориИзбриши
  18. Симпатично :) 11.11 је кул време. Уствари, свако време је кул ако га приметиш.

    Ја нисам приметио у које време обично пишем постове, зато што је то статистички скроз насумичан догађај. Можда приметим неку правилност, могу да погледам :D

    ОдговориИзбриши
  19. Ja sam vise od 5 godina bio ubedjen da svako drugo vece u 22:21 pogledam na sat.. U zadnje vreme mi se redje to desava.. Valjda zbog toga sto u to vreme obavezno igram igrice.. :D

    ОдговориИзбриши
  20. Да, због тога је... Ево, ја данас у бусу поново погледао у 12.44 xD

    ОдговориИзбриши
  21. "Често извадим телефон, видим колико је сати и после 10 секунди немам појма шта сам видео." Ах, зашто ми ово делује познато? :) Дешавало ми се раније исто што и теби (у 7:10 ујутро), али сам то сматрао превише болесним (и плашило ме је донекле, јер је то и мој датум рођења) па сам га намерно искоренио. :)

    ОдговориИзбриши
  22. Глобални проблем људи је што раде нешто махинално и уопште се не труде да опазе било шта кад то раде (јбт ал сам паметан) :)

    Ипак је све ствар асоцијације, дефинитивно, не знам шта би друго могло бити :D

    ОдговориИзбриши
  23. Можда је то наша подсвесна жеља да постоји нешто магично или мистично око нас.

    Иначе, данас је опет кренула серија са чаробним временом од 44 минута после пуног сата. Биће занимљиво.

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive