25. јануар 2011.

Нови лист?

А јбт досадно је. (волим овако инспиративне почетке, а ви? ;))

А кад је досадно, време је за промене.

За почетак, поштоваћу своје време. Не поштујем ли своје време? Никако не поштујем своје време. Почев од тога да навијем сат за једно време па устанем сат времена касније. Онда испланирам једно а радим нешто десето. Велики сам прокрастинатор.

Е па тога нема више.

Како сам ја тип који генерише свакакве графике и све гледа кроз бројке, а вођен неким идејама на које сам наишао ових дана (укључујући и конкретно овај дан), вероватно ћу пратити свој прогрес у некој табели. Како волим да се бавим небитним стварима, вероватно ћу од те табеле направити неку опширнију апликацију, а после то може и да се прода... А то стварно има ко да купи, само ако жели да плати и помогне себи.

Елем, примарна сврха свега тога је да помогне мени у корисном искоришћавању времена (насупрот ленчарењу). Корисно време је време које се искористи за оно што је испланирано. Просто и једноставно.

Планови немају временске рокове и могу да буду разбацани, али трудићу се да испратим темпо и полако сваког дана "откачињем" једну по једну ствар са менија, док наилазе нове. Било би лепо и да што мање планова има на том својеврсном радном столу.

Неке ствари ће бити свакодневница или можда недељна рутина. Свеједно, и то се да испратити.

На крају, имаћу прогрес сваког задатка, категорије у коју улази, и преглед искоришћености дана. Сврха: имати што мање празног простора у коме се дешавају "они" моменти. И испуњавати циклус :)

Ето, тако. Сад одох да једем, већ касним. Бацајте предлоге, ако их имате. Било би лепо чути вас.

11 коментара:

  1. Не знам колико ти могу помоћи, мада можда и могу, с обзиром да заиста немам проблем са временом. Мислим да је тајна моје супер-организације у томе што никад не гледам телевизор. Фејсбук ми је заиста одузимао време, али сам га, вођена твојим примером, обрисала. Е сад, докле, видећемо...

    Друго, држим се својих планова (понекад има изузетака). Устајем без икаквих проблема и чини ми се да сам по томе узор за цело човечанство. Још ми се никад није десило да закасним због каснијег устајања. Такође, до сад сам само два пута у животу преспавала 11 часова (једном после неке свадбе сам спавала до 5 послеподне).

    Треће, трудим се да никад не касним.Међутим, још више се трудим да не дођем раније - јер је било какво чекање губљење времена. Примера ради, ако је договор био у 6, ја долазим у минут до 6 - никако десет минута пре 6 и никако после 6.

    Четврто, волим да бележим своје обавезе. Тако имам јасан преглед пред очима и лакше се организујем.

    Надам се сам ти својим примерима мало помогла.

    ОдговориИзбриши
  2. Милица - девојка за пример :)

    ОдговориИзбриши
  3. Хвала, Милице. Фино што си приметила да би ти телевизор одузео доста времена и да ти је фб вероватно одузимао време. Мени тренутно време одузима углавном тумарање по интернету, тражење некаквих садржаја, читање занимљивих текстова итд. Наравно да не могу без интернета, али га најмање користим за оно што ми заиста треба (или бар имам такав утисак).

    Е сад, углавном испоштујем већину својих планова, али ово са устајањем се десило невероватно спонтано и мрзим кад се то деси... Ни ја немам толико проблема са устајањем, осим у последњих недељу дана из ко зна ког разлога. Опет, дивим се твом узорном устајању на време, некада сам и ја тако радио (а онда сам кренуо по кафанама?).

    Што се губљења времена у чекању тиче, код мене је то неизоставно, што због превоза (овде превоз зна да буде катастрофалан, па некад кренем и сат и по раније на факс, посебно кад су испити), што због - оних који касне. С људима с којима се налазим обично сам у контакту тако да знам где су и шта се дешава, али некад је кашњење незаобилазно. А с онима који увек касне налазим се касније од предвиђеног времена (тад и ја касним намерно) :)

    Ово са бележењем сам кренуо пре пар месеци, али би ми некако било лакше кад бих имао увид и у то колико сам на шта потрошио времена и шта сам завршио. То је добра пракса.

    И, као што рече Нинџа, стварно си девојка за пример. Свака част :)

    ОдговориИзбриши
  4. Хеј, па можда и ја обришем ФБ :) Једино се бојим да ћу заборавити кад је коме рођендан :Р

    И Томце, побогу, учиш ли ти кад? :))))

    ОдговориИзбриши
  5. Ha! Ovo je dobro... Istog dana kada si ti rešio da organizuješ svoje vreme - ja sam rešio da uradim suprotno. Ovih dana nalećen na razne tekstove koji uglavnom osudjuju fokusiranje na ciljeve i rezultate, kao i tiraniju optimizma... Kažu da je to sve nasilje nad ljudskom prirodom, i zapravo ular koji sami sebi stavljamo. Naravno sve su to izmislile korporacije da bi nas "iscedile" kao limun. Ne tvrdim da je istina, ali teško da ćeš se dobro provesti "planski"... Nego, da ti razmisliš još malo?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. После година и година покушавања, последњи покушај да испланирам дневну рутину пропао је прве и друге недеље марта. Изгледа да нисам човек који може тек тако да се "угради" у временска ограничења и да поштује неки распоред заданих задатака (колико год општи или специфични били) без флексибилности. Ето, само да потврдим да ми стално пропада, вероватно немам ни довољно јаку жељу да ми то успе.

      Избриши
  6. Стефане, покупи све податке, као ја, и направи базу... Мало је досадан и сморан посао, али друге нема :)) А можеш и да препишеш ;)

    И питање ти је на месту - врло често и врло ретко, зависи шта се сматра под учењем. Зато и пролазим овако како пролазим, слабо издвајам време које ми служи #само# за учење, тј. обично успут радим нешто друго...

    Миодраже, наилазио сам и на такве текстове, и донекле се слажем с њима - превише планова ускраћује сву забаву. Међутим, ипак мало организације не би било лоше, посебно за мене и ситуацију у којој сам. То не значи да ћу то стално да радим, пробаћу па - како буде :) Срећно са својом применом непланова ;)

    ОдговориИзбриши
  7. Овај, ја свакако нисам пример особе која може да ти помогне. Као и што сам знаш, касним, и то цео живот. (Мисилим и да сам на сопствено рођење закаснио С:). Главни узрок тога је рачунар, подкатегорија интернет. С: Углавном се мајем неким глупостима (јуче сам нпр. правио сопствене сличице за Speed Dial).

    Установио сам да ме четири проблема спречавају да добро искористим своје, а и туђе, време:
    (1) када лежем у кревет, а када устајем
    (2) интернет (који је и сам себи узрок)
    (3) лош појам о времену (оносно процена)
    (4) не поштујем своје планове

    И од пре неколико дана сам кренуо да решавам проблеме по том питању. Јавићу ти резултате. С:

    И стварно је занимљиво што сви сада некако кренули да се баве истим проблемом. С:

    ОдговориИзбриши
  8. О, Иване :) Знам, али ти некако јбт уопште не спаваш, нон-стоп си у покрету и уопште немам појма како функционишеш.

    Е сад, ово са креветом је делимично и мој проблем, али не увек; интернет увек; процена ретко, јер дајем поприлично широке процене (тј. ретко у минут); планови су оно најбитније...

    И тако, желим ти срећу са т(с)војим проблемима :) И свиђа ми се тај широки осмех :D

    ОдговориИзбриши
  9. Sva mudrost je, reče neko, smisleno iskoristiti vreme koje nam je preostalo za život na Zemlji. A možda sam i ja to? Hm :)

    ОдговориИзбриши
  10. Можда си... :) Лепо размишљаш :P

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive