17. децембар 2010.

Генерализација

У праву сте. Слажем се у потпуности с Вама. Нисте то приметили? А да ли Ви знате уопште о чему причате? Наравно да знате. И ја знам о чему причате и разумем Вас. Али не, Ви то не желите да допустите. То је немогуће. Како то да се ја могу сложити с Вама? То је апсурд. Мора постојати сукоб. Без сукоба нема дискусије. Без дискусије нема закључака. Без закључака нема истине.

Шта је истина?

Истина је да је сваки покушај генерализације претворио добро у зло или обратно. Истина је да се генерализовањем тачни закључци претварају у погрешне. Истина је да је немогуће исти принцип применити на све инстанце неке класе, јер сваки објекат има бар једно посебно својство које га разликује од свих осталих. Опростите због речника објектног програмирања, али оно је и замишљено да би се лакше моделовао реални свет.

Истина је да логика није логична. Јер је логика замишљена за идеално. А идеално не постоји.

Наздравимо истини. Ви сте у праву. Ја сам у праву. Али и они који мисле потпуно другачије такође су у праву. Треба само разграничити случајеве када је ко у праву. Једина апсолутна истина је да не постоји апсолутна истина. Није ли то парадокс? Постоје апсолутне истине, ако се ограниче на одређене домене. Не постоје неограничене апсолутне истине.

Престаните да генерализујете. Ништа није тако како изгледа. Сваком остаје да тумачи свет на свој начин и да у складу са тим реагује. То је универзални принцип примењив на свакога. Ја никада нећу бити Ви. Ни Ви никада нећете бити ја.

14 коментара:

  1. Odlično si ovo rekao! Generalizacija, kolektivizacija, ima li razlike? Generalizacija postoji samo u teoriji, u praksi imamo više izuzetaka nego što mislimo. Generalizujmo izuzetke! :))) Nadam se da sam dobro razumeo ovaj post...

    ОдговориИзбриши
  2. Ti si jedan inteligentan nerd, znaš to? :) Slažem se, svi muškarci su svinje, a sve žene kurve ;))

    ОдговориИзбриши
  3. Господару, могуће је да је колективизација практична примена генерализације, бар судећи по дефиницијама колективизације на које сам наишао (јер искрено нисам имао баш јасну представу о томе). Реткост је да нешто практично може да се примени на све чланове неког скупа (добијеног посматрањем неке особине) и да то заиста функционише како треба са свим члановима. Мислим да је јасно шта сам хтео да кажем, и слажем се са тим што си рекао :)

    Џу, и са тобом се слажем, бар што се тиче друге реченице xD Ова прва је плеоназам, сви нердови су интелигентни ;)

    ОдговориИзбриши
  4. Онда није "плеоназам". Сви гикови су заиста интелигентни. :)

    ОдговориИзбриши
  5. Džangl, pošto sam svinja, sad mogu da te napljujem, opravdano mi je? :) A još sam homobalkanikus i ne depiliram se! :)

    ОдговориИзбриши
  6. Nevreme, pa da, ponašaj se u skladu s generalizacijama da bi bi ta teorija mogla da bude potvrđena u praksi.Tako je lakše, tebi, njemu, njoj, nama ;)

    P.S. Što da me napljuješ? :D

    ОдговориИзбриши
  7. Немојте, људи, овде да се пљујете. Будимо цивилизовани ¦D

    ОдговориИзбриши
  8. Sve u svemu, možemo da zaključimo da je svaka generalizacija svođenje na početak nove generalizacije i na kraj stare, a pošto se sve vrti u krugu, tj. onom njegovom "zakrivljenom" delu koji se sastoji od niza tačaka, neminovna su dva uticaja, centrifugalne i centripetalne sile. :)) Svakome po izboru. :)

    ОдговориИзбриши
  9. Kako možeš tvrditi da idealno ne postoji samo iz sopstvenog iskustva? Zar i to nije jedan vid generalizacije?

    ОдговориИзбриши
  10. Олујо, очекивао сам бар три речи, но добро :)

    Звјери, интересантно што то помињеш, делују обе силе али чим једна надвлада, неко оде у крајност и конфликти се продубљују. Промашио сам тему с овим коментаром, али разумесмо се :)

    Емотивна, не тврдим то из сопственог искуства, већ из целокупног сазнања цивилизације о свим темама које су икада човеку пале на памет. Барем до сада нисам чуо да је неко пронашао нешто што је идеално такво какво је. Мада добро, можда и грешим. И то је људски.

    ОдговориИзбриши
  11. Сори :(
    Ајм нот ин д рајт муд диз дејз..

    ОдговориИзбриши
  12. Биће боље, биће боље. Држ се :)

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive