08. децембар 2010.

Непотребна анализа - Ој, јаране, јаране

Ономад смо причали о томе како мушкарци умеју да буду скотови, је ли тако?* Е сад, има једна ствар која девојкама много може да иде на живце. Наравно, иде и мушкарцима на живце, кад је ситуација супротна. Само што је ситуација, чини ми се, мало ређе супротна. Изнећу овде пар прича:

- Једна од другарица је у вези са неким ликом. Он је, наравно, упознат са свим тим другарицама и све је то лепо... Елем, њих двоје некако раскину. Аутоматски више ни једна другарица не сме да прича са тим ликом, јер - шта она има да прича с њим, кад сам ја с њим раскинула (WTF). Прича потврђена бар 2 пута.

- Једна од другарица је у вези са неким ликом. Њеној другарици се свиђа исти тај лик. Постоји спремност да се покољу око њега (WTF), и најчешће тако бива. На крају он оде са неком трећом или са оном другом другарицом, с којом није прво био у вези. Прича скоро свакодневна.

- Две другарице заводе неког лика, из чисте обести. Ако он то не проваљује, прсо је. Ако провали може тако да их сјебе да ће остатак живота само да се чешу. Ово је више хипотетички, али и то се дешава (немам лична искуства са таквом причом).

Но, доста о другарицама, које очигледно могу скроз кретенски да се понашају. Кад је реч о ортацима, и ту има свега и свачега, али има неколико песама које наговештавају најчешће овакав расплет:

- Другарима се свиђа иста риба. Неће дозволити да ишта промени њихово другарство, тако да ће се један од њих повући. Сви срећни.

И ту се дешава варијанта да се покољу око ње и да више у животу не проговоре, али то је само ако су прекршили договор.

Пошто сам вас вако лепо увео у причу, сад да пустим и песму :) Песме не знам аутора (поново), а снимљена је на првом студијском LP албуму Халида Муслимовића - "Амела, ти и ја", 1983. године. Дакле, песма је таман тако стара и занимљива да упада у одабир за анализу. Захваљујем Џу на предлогу :)


Ој, јаране, јаране - Халид Муслимовић

Пут путује мој јаран,
путујем и ја -
оба нас је занијела
ашик жена та.

(реф.)
Ој, јаране, јаране,
јарани смо ми!
Не дај, не дај једној жени
да нас завади.

Ја ћу рећи жени тој,
а кажи и ти,
нека сама одлучи
ком ће припасти.

Љубио је сутра ја,
ил' љубио ти -
неће моћи, јаране,
да нас завади.


Ова песма није мизогинска, мада она реч коју сам искосио у рефрену говори све. И Мирослав има ону песму "Није живот једна жена", и све се у мушком свету окреће око тога, или би бар тако требало да буде. Зашто? Зато што жена дође у твој живот, заволиш је, све се лепо збива и њој одједном нешто кврцне у глави (јер жене су такве по природи) и оде у три лепе а ти останеш сам да китиш свирце и разбијаш чаше... (превише је Мирослава у овом тексту)

Дакле, не мрзимо жене, далеко било. Једино што не би требало да се око тога превише цимамо кад ко зна шта ће испасти на крају. Поента песме је сачувати пријатељство. Ту упада Љуба Аличић са оном "Волели смо исто вино", где се њих двојица посвађаше због жене...

прекиде се пријатељство наше,
не наздрављам више срећи
и не пијем са старим другом;
а њу узе неко трећи...


Увиђате зашто сам сто пута рекао WTF у уводном делу?

Е сад мало да изанализирамо. Дакле, њих двојица крећу на пут, вероватно да просе младу. Заљубљени су до ушију, а како и не би били. Свиђа ми се конструкција "ашик жена", баш је ретка и поетична. Иначе је текст прост и нема поетског потенцијала. Али зато има животног :)

Дакле, он све време убеђује свог јарана да је важније да остану пријатељи него коме ће она припасти. Врло је могуће да ће је он препустити свом јарану, јер је очигледно да и не обраћа толико пажњу на њу. Важнији му је он од свега. Има Зана једну такву песму, но њу не убрајам у народњаке па нећу да цитирам.

И тако, он жели да они препусте одлуку њој. Не жели да се деси оно што се десило Јашару. Паметан момак. Ништа горе него кад се пријатељство растури, па макар и због жене. Је ли она права? Има их још бар по милиона около, наћи ће се друга.

Халид закључује - ко год да је љуби од њих двојице (да ли ће ико, то се није ни запитао), она неће бити препрека њиховом пријатељству.

И, то је то, лејдис енд џентлмен. Џентлмен, верујем да разумете поенту. Лејдис, угледајте се мало на џентлмен. Јер кад се једна другарица покрви с другом око дечка, мени то делује смешно. А кад једна другарица забрани осталима да се виђају с њеним бившим - то је тек лакрдија. Катастрофа, стварно.

Толико од мене за данас. Већ недељама вам спремам једно изненађење, али још нисте спремни ;)


ДОДАТАК:

Олуја ми је скренула пажњу да у целој овој причи нигде нисам узео у обзир како би он уствари могао добити девојку и зато се осигурава да неће да се посвађа са јараном ако се то деси. Да ли због недостатка концентрације у време кад сам писао ово или због моје вере у добродушност другара, ја сам ово занемарио. ТАЧНО ЈЕ, то је такође циљ. Ако га убеди - пријатељство остаје очувано. Ако не - не знам шта би се десило, вероватно би наставио да га убеђује док год може. А онда би отишао са њом јер је то њена воља и његов јаран ту не може ништа. Тотал фејл, зар не? :(

--

*реч је о песми Мирослава Илића - Теби, а "је ли тако" - ко разуме, схватиће

8 коментара:

  1. Postoji tu još nešto. On ubeđuje svog ortaka da je njihovo prijateljstvo bitnije od tamo neke ribe, nadajući se u potaji da če on da odustane od nje. I ako ona bude odabrala jednog od njih dvojice, ne da nema šanse da se prijateljstvo održi.... A što se tiče prijateljstva među drugaricama, ne bih o tome. Zauvek sjebano.

    A Jašar je tu najrealniji :)

    ОдговориИзбриши
  2. Мислиш да нема? Нека моја искуства говоре другачије... Мада се то у принципу и не ради тако.

    Јашар је краљ. Увек погађа...

    ОдговориИзбриши
  3. DObro, da kažemo drugačije. Ako taj drugar njegov ima već neku, nakon što se ašik riba odluči, onda može, ili neposredno nakon odluke, upozna neku. Inače, totalno laoša iskustva. MUškarci posmatraju devojke kao svojinu :)

    ОдговориИзбриши
  4. "Не чачкај мечку са прстем у око..."

    Не мора да значи, ако се договоре да један другом "не прчкају по интиму". Она је његова и готово.

    Али да посматрају девојке као својину, с тим се могу сложити. То је природни инстинкт...

    ОдговориИзбриши
  5. Hm...
    Kad je o "ne pričam sa ex momcima svojih drugarica" reč, nije se dogodilo od osnovne - potvrđeno više od pet puta. :) Za "klanje" oko istog, koji već jeste ili nije u vezi sa drugaricom - dešava se, ali opet tu pričamo o "drugaricama" koje bi i bez muške persone našle već razlog da se pokolju.
    Što se muške strane tiče – zajebano mnogo. Halid sveCki sere, pravo da ti kažem. Ako jesu drugari, nema izlaza osim ako se, što Jungle reče, ne pojavi još jedna negde u isto vreme. Sujeta je čudo, nema šanse da ne odradi svoje.

    ОдговориИзбриши
  6. Zanimljivo, kod mužjaka spram ženki uvek postoji taj share momenat. Danas "umače" jedan, sutra drugi i vice versa. I to je uobičajena stvar. Ništa novo. Što se žena tiče, sve češće preuzimaju sličan modela ponašanja. Đavo u očaju i muve guta. :)) Lično nisam imala tih problema oko otimanja i preotimanja.

    ОдговориИзбриши
  7. Маро, (вероватно) старија си, искуснија, знаш неке ствари које ја не знам. А ја само чујем понекад како моје старије сестре нешто чаврљају и меморишем, од тога после правим приче :) У праву си за покољ, може то и без мушкарца :D

    За мушке не знам, сујета јесте чудо али ако има имало части човек ће испоштовати дату реч и то је то.

    Звери, имаш поенту :D Иначе, ни ја нисам лично преотимао нешто, али генерално имамо тај договор да не спуштамо шапе на "туђе", ако је то туђе из нашег друштва. И то се поштује, нема силе.

    ОдговориИзбриши
  8. ИСПРАВКА ВЕЛИКЕ ГРЕШКЕ: Колега Благоје ми је управо скренуо пажњу да песму Волели смо исто вино пева Љуба Аличић па сам то горе исправио. Извињавам се Љуби због непријатности, жив ме срам поједе - бирамо песме сутра за кафану, а ја такво незнање показујем... Жив човек, погреши :)

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive