02. децембар 2010.

'Ајмо кумови :)

Нисте ли приметили да моја црна овца нема име? Не знам ни да ли је овца или ован... Уствари је круг са очима, ушима и ногама, тако да и није толико битно.

Елем, ја бих да ви њој лепо дате име, пошто сам се ја потрудио да је редизајнирам. Не могу све сам, помозите. У међувремену, ја ћу још мало да чепркам по коду, можда додатно оптимизујем страну за учитавање.

А што се тиче SEO, налетео сам данас на одличан (опширан, јасан, поучан, интересантан...) текст о SEO на блогу Истока Павловића, мислим да је боље послушати савете некога ко се интернетом бави професионално него мене који тек улазим у причу и везе немам, па бих вероватно штошта испреписивао.

Ето тако, читајте корисне ствари које вас занимају и дајте име мојој овчици у коментарима, а ја ћу се пребацити на скраћивање CSS-а и JS-a.

И да, било какве сугестије око графичког садржаја овог блога примам са задовољством, јер немам појма са графичким дизајном :D

26 коментара:

  1. Jes', sad da je krstim, pa onda još i zlatnike da joj spremam i to sve na 'vaku besparicu. ;) Za sada mi ne nadolazi inspiracija, ali ako mi šta padne na pameti, upisaću. :)

    Pročitala sam još ranije Istokov SEO. Korisno za početnike.

    ОдговориИзбриши
  2. Газда Томцаа, овчица Тôмкаа :)
    А и Џанглин предлог ми је леп. Good-a :)))

    ОдговориИзбриши
  3. Нек се зове Мица. <3
    Лепша је зелена и слова се коначно виде! Могао би са нијансу светлију плаву, овако делује тмурно и да убациш неко сунце. Не би шкодило :)

    ОдговориИзбриши
  4. Ovcu ću da ti pošaljem, ali ovo je mnogo važnije: Cenim tvoj napor da koristiš ćirilicu. Na žalost to je kod nas prilično nezahvalno jer iako su nam puna usta tradicije - tužna je činjenica je da nam je tipografija na jednako niskim granama kao i mnogo štošta drugo (možda nisi znao da je čak i čuveni Politikin font u stvari Bugarski?)

    Na sreću, to se polako menja. Poseti ovu stranu: http://www.tipometar.org/cirilica/IndexLat.html ima dosta lepih besplatnih ćirilica.

    Ove iz tvog zaglavlju su "vrlo tužne".

    ОдговориИзбриши
  5. Поштовани Миодраже, и мени је драго што Томцаа користи ћирилицу на свом блогу. Дакле, слажем се са Вашом похвалом (иако је она мало парадоксална с обзиром на писмо којим сте писали коментар). Типографија јесте на ниским гранама а најгоре од свега јесу италик верзије фонтова где се мала слова т и п пишу потпуно другачије него што би требало. Не мислим да је фонт у Томцином заглављу тужан. Сасвим је пристојан. Много већа колекција ћириличних фонтова је "Арбен Гоља" (преко 1000) који, додуше, опет имају проблем са италик верзијом али су основни облици фонтова одлични. Политика је, не знам да ли знате, пре пар година променила фонт (који су купили и који је њихово власништво), а информацију да се ради о бугарском фонту при пут чујем. Придев "бугарски" се пише малим словом.

    ОдговориИзбриши
  6. Подржавам Стефана. Напрееед Стефане! :*

    ОдговориИзбриши
  7. Мени се највише свиђа Нинџин предлог:)

    Ево и мог предлога : Нигрица, по боји.

    ОдговориИзбриши
  8. Jaooo, Олујооо :) Хвала :) АКо се будем кандидовао за председника очекујем твој глас :D

    ОдговориИзбриши
  9. Гледајући непрестано пар минута у овчицу закључио сам да ми личи на Спасоја (можда због враголастог осмеха :))

    P.S. Уколико ти треба помоћ око "шминкања", не оклевај.

    ОдговориИзбриши
  10. Tmc, Tomkaa ne liči na ovcu zato je moj predlog Guda jer liči na prase. E, sad ti treba ipak da dodaš to runo pa da liči na čupavu vunenu loptu :)A čini mi se da je Tomkaa optimalno :D Bez uvrede Nindžosavu, Džamal je ekstra, jedino mislim ipak da je ovčica žeMSka. Mislim, nisam gledala pod rep, ali Tomcaa i Tomkaa pašen perfekt zusammen ;)

    ОдговориИзбриши
  11. Томкаа ми се баш допада :) Браво за идеју!

    ОдговориИзбриши
  12. I meni se čini da Tomkaa dobro zvuči, tj čuči. :D

    ОдговориИзбриши
  13. Bilo je sasvim dobronamerno. Politikin logo je modifikovan bugarski dekorativni font. A pun zvaničan naziv kolekcije koju je Stefan spomenuo je "Arben Golja Govno" (inače bugarska kolekcija). Ja koristim latinicu zbog posla kojim se bavim (koristim povremeno još nekoliko kodnih rasporeda, i zato biram fontove koji su univerzalni - a takvih je veoma malo). Pisani fontovi sa širokim razmacima su neprirodni, a mnogi fontovi koji su masovno u opticaju su zapravo vrlo nevešto prepravljene latinice.

    Nama ne trebaju pravi protivnici. Mi ih sami izmislimo.

    ОдговориИзбриши
  14. Зверко, не мораш, нико те не тера... Код мене је све ствар личног избора :)

    Нинџо, занимљив предлог, ако се други сложе... =)

    Џу, сејо, ошишана је, нема руна, као што рекох... :D Све време причамо о овци, дакле вероватно је женско, је ли тако, је л' ¦D Ја кажем да јој дате име, а ти јој промени и врсту...

    Стефане, свака част за предлог, свиђаа ми се :)

    Олујо, ако је назовемо Мица, могла би бити било ко од нас... Мада и овако може бити. Што се банера тиче, биће ту још измена. Иначе, из неког разлога сам користио web-safe боје па ме је фотошоп по рандому (док нисам открио кваку) бацакао по плавој боји. Неће бити сунца, биће снега... :)

    Миодраже, волео бих да видим ту овчицу, свакако. Захваљујем :) О словима ћу на крају коментара.

    Милице, Нигрица је интересантно име, мада ми делује некако страно. Више би ми (јој) одговарала нека домаћа варијанта :)

    Иване, убоде га :D Вероватно знаш да нећу тражити помоћ јер све радим на своју руку (или својим рукама...) али хвала у сваком случају :)

    Закључно са Иваниним коментаром, изгледа да је моја лого-овчица (која чак није ни крштена овца) добила име Томкаа са дугосилазним на о. Овиме закључујем гласање и зовем вас на весеље, одма' сад за викенд ;)

    ОдговориИзбриши
  15. Сад мало о фонтовима. (Постоји ли српска реч за фонт? Ако постоји, реците ми да знам)

    Миодраже, трудио сам се, заиста, да из своје базе ћириличних фонтова (која није нешто велика, више имам YU латиничних варијанти, али кад год наиђем на неки нови фонт ја га покупим) одаберем оно што је некако највише одговарало банеру овог блога. Не знам напамет како се зову фонтови па ћу говорити кроз описе јер не пишем са свог рачунара.

    Фонт којим пише "Штриц-штриц" није прописна ћирилица, већ нешто што личи на ћирилицу, али се ћирилица препознаје. Е сад, тај фонт никако није оно што сам хтео (мада не знам тачно ни шта сам хтео) али сам прошао кроз све што имам и он ми је деловао најприближније томе. Можда у следећој доради сам нацртам слова, тако ћу сигурно знати шта сам хтео да постигнем.

    Што се тиче фонта у доњем десном углу, не видим зашто би био "тужан". Мени се изузетно свиђа начин на који се слова повезују, а и облик слова је прописно ћирилични. Е сад, можда су слова ситнија (или је због обраде у програму у коме нисам баш вешт) па се те линије између и не виде како треба, пробаћу да то некако средим.

    Овај трећи и није ћирилични :)

    Хвала на сугестијама, препознајем добронамерност и погледаћу ту колекцију, вероватно нађем и неко боље решење.

    Стефане, баш си загазио, изгледало је као напад или контранапад. Погледаћу и ту колекцију, ни за њу нисам чуо. Хвала.

    Иначе, имам неки фонт политика, не знам да ли је нови или стари, њега нисам хтео да искористим јер ми је баш бзв. Превише је препознатљив.

    Олујо, опет правиш галаму без потребе, што води у офтопичарење, а како је кренуло могло је да одведе и до стварања кланова и захлађења међу блогерима (мада примећујем да се зезаш и да је оно било тотално рандом). Немојте то да радите код мене, молим вас људи :)

    ОдговориИзбриши
  16. Font predstavlja bukvalno prevedno garnituru štamparskih slova ili drugačije rečeno - tipografsko pismo. Pisma se razlikuju po elementima (vertikalne, horizontalne, kose linije i okrugle crte; veličini (kao lik slovnog znaka i kao veličina pisma i to je npr. broj pt slova); te prema likovnom rešenju - u opštoj podeli slova sa serifama - npr. Times New Roman i bez serifa - npr. Arial). Da ne davim više, ako te nešto šire zanima napisaću.

    ОдговориИзбриши
  17. Звери, хвала на појашњењу фонтова, ниси морала толико да се трудиш јер сам питао само за превод речи. Ово остало што си навела сам углавном већ знао :)

    ОдговориИзбриши
  18. Јесам ли рекао хвала? Мојне се љутиш одма' :)

    ОдговориИзбриши
  19. Pa zar ti moj emotikovani osmeh ne govori o stepenu moje ljutnje. ;)

    ОдговориИзбриши
  20. Наравно да не :P За сваки случај проверавам... :)

    ОдговориИзбриши
  21. Ето, драго ми је што сам кум :)) Морам ли да частим? Можда неким постом на "Бисерима"... :Р

    Него, српски назив за ФОНТ је СЛОВОЛИК :)

    ОдговориИзбриши
  22. Уђи на чет куме, не мораш да частиш :)

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive