01. децембар 2010.

Оптимизација у току

Тренутно се бавим оптимизовањем овог блога за учитавање. Уствари, смањујем величину елемената за учитавање и број конекција до екстерних сервера, како би се брже учитала страница.

Још раније сам приметио да све изгледа некако гломазно, нарочито ова линија са стране. Пренатрпана је, баш. Елем, читајући један супер блог на који сам данас налетео (тек данас, не знам зашто), наишао сам на текст о оптимизацији Wordpress блогова за учитавање (који би можда вама који користите WP платформу био од помоћи), што ме је одвело пар корака даље у потрази за начинима оптимизације Blogger блогова (јер ја сам ипак фан Bloggera - keep it simple). Тако сам, у низу свега и свачега што сам прочитао, налетео на врло користан текст о истој теми.

Истестирао сам главну страну Штриц-штрица на задње поменут начин и прва ствар која ми је упала у очи су грешке у XHTML коду које ми се појављују на страници. Решио сам то да исправим успут :)

Елем, страница ми се (према тим резултатима) учитава око 80 секунди на dial-up конекцији, што је по мени ужасно споро (кад се сетим dial-up-a, тачно бих тукао све оне који су у то време унапређивали дизајн јер сам морао по сто година да чекам да се страна учита). Свака секунда је важна, ако хоћете да вам читаоци не побегну.

Е сад, најгоре од свега је што је већина ствари тотално неоптимизована (тј. означена црвеном бојом). Поред постоје описи "кварова", нећу тиме да вас давим, само да знате да ако приметите неки бољитак - то је намерно ;)

Узгред, наишао сам и на текст о српском сајту за скраћивање линкова (који постоји већ одавно, гле чуда колико сам (опет) неинформисан). Следећи линк који објавим на твитеру (линк до овог поста) биће скраћен тамо, чисто да видим како то све функционише. Можда одбацим bit.ly :)

8 коментара:

  1. Па то је дивно од тебе! Ех кад би сви скраћивали линкове, где би мени крај био. Кад седнем за мој стари комп, плашим се да кликнем да неки линк, као што већ знаш :(
    У сваком случају, кад већ мењаш нешто, измени и ону зелену горе! :Р

    ОдговориИзбриши
  2. Ako se odlučim na optimizacione koraka, znam kome ću da se obratim za savete. :) Primećujem "namerne" radove, tek da znaš. :) Inače, nešto nisam ljubitelj skraćivanja linkova. ;)

    ОдговориИзбриши
  3. Нек си ти то нама све објаснио! Хахахахаха :) Драго ми је да постоје људи који се разумеју у информатику. И жао ми је што нисам један од њих. А очекивао сам да је наслов поста само замка- назив везан за технику а пост (на пример) говори искључиво о емоцијама... Али...


    Што се тиче брзине учитавања странице, твој блог је сасвим ОК... Ја на свом блогу нисам много радио по том питању (што се и види). Једино што сам основне слике дизајна снимао у .gif формату који се лакше (ваљда) учитава.

    ОдговориИзбриши
  4. Pojma nemam o čemu pričaš Tomcee. Nego, aj kad budeš imao vremena da nešto o SEO-u ispričaš-napišeš.

    Btw, Zverinje, tvoj blog učitava pola godine, ne znam šta imaš na njemu :) S druge strane, možda bolje tako, inače bih visila stalno na njemu. AJ optimizuj to, bre! ;)

    ОдговориИзбриши
  5. Блогер је дебил. Или сам ја. Увек урадим Ctrl+(A, C), за сваки случај. Сад нисам то урадио. Ајмо опет.

    Олујо, хтедох ти рећи да скраћивање линкова није исто што и оптимизација страница за учитавање. Скраћивање линкова користимо на твитеру јер краћи линк заузима мање карактера (логично). Ово друго је оно што би свако требало на својој страници да одради, јер се тиме растерећује саобраћај, а и клијенту се брже учита страница. Дакле - оптимизујем код, бришем непотребне додатке, компресујем слике, спречавам непотребне редирекције на друге сервере итд. И да, заменићу банер :)

    Звјери, није да пуно знам, али помоћи ћу колико је у мојој моћи. Не знам шта си приметила тачно (много сам брљао данас), супер што пратиш :D Теби скраћивање линкова неће требати док се (коначно) не накачиш на твитер ;)

    Стефане, уопште није компликовано, веровао или не, само одеш до оне "јако корисне странице" и читаш упутства (има и део "за лаике") :) Данас је ознака била "offtopic", дакле ништа везано за нешто из реалног живота. Гиф је супер формат, поред јпг-а има најбољу компресију (такмиче се, све зависи од садржаја слике и квалитета који хоћеш да постигнеш). Одлично си то урадио, и поред непознавања информатике ;)

    Џу, једноставно је. Али већ сам испричао доста тога :) О SEO такође не знам пуно, али могу да се информишем. Иначе, примећујем да је мени гугл поприлично добро сам одрадио SEO, или ми се чини да је сам (можда је због подешавања). Иначе, немојте се надати да ће ово постати IT блог јер ја немам везе са иновацијама, а о староме је већ одавно превише тога речено да бих ја сад ту тупио... :)

    ОдговориИзбриши
  6. ХЕееееј :) Баш ми се свиђа ова нова верзија банера :) Одлична обрада, јако, јако, јако ми се допада :) И ови четови са стране су врло занимљиви, заиста :)

    ОдговориИзбриши
  7. А тако :) Побеже ти са чета а ниси ми рекао на шта си мислио када си рекао "одлична идеја". Но добро :)

    Некако ми је банер празан, оставио сам простора за надолазеће ствари - снег, Нову годину, Божић, Светог Саву итд. шта ми падне на памет. Не знам да ли да овчици (можете јој дати име, то би баш било лепо од вас - ето следећег поста :D) додам оне чуперке што је имала. Мало ми изгледа блентаво, као да је овца...

    ОдговориИзбриши
  8. Што се тиче овчице, мислим да је само један предео уста могао бити боље урађен, али, као што сам већ рекао, банер је освежен а задржао је стари дух. Јако ми се свиђа :) Нисам знао да си онлајн на чету, узгред :Р

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive