10. новембар 2010.

Свега помало

Већ више деценија. Више од једне деценије је више деценија. Саставио сам две и ушао у трећу. За ових двадесет и кусур (кусур се мери месецима) година нисам пробао све. Далеко од тога. Па опет, много њих не може да се похвали искуствима која имам ја. Некима од њих не могу ни ја да се похвалим јер и нису за похвалу. Али то је друга прича.

Нећу да се исповедам, то је досадно. Чињенично стање је - данас сам много програмирао. Данас сам научио нешто ново. Данас сам испунио дан резервисаним речима, преоптерећењима оператора и инструкцијама.

За двадесет и кусур година научио сам да не мисле сви да сам озбиљан кад јесам. Немогуће је да сам озбиљан, јер нико озбиљан не би размишљао као ја. Они који знају шта све могу да мислим када сам озбиљан више не знају када се шалим.

Приписују ми интелигенцију, памет, знање, образовање... Преурањено закључују, па их после изненађујем на хиљаду и један начин јер посматрам свет неким другим очима. Нисам препаметан. Далеко од тога да знам све што ћете ме питати. Делујем паметно, али везе немам са историјом (и све више ми је жао због тога, али неке ствари ми једноставно неће у главу). Толико релативно посматрам време да у 90% случајева не знам ко је био чији савременик и ко је у ком веку живео, када се десио неки преврат или када је написана нека књига.

Неке људе памтим. Неке људе заборавим. Не знам познате глумце. За већину њих не знам ни како изгледају. Неки су ми познати, али не знам како се зову, иако су играли у бар 20 филмова које сам гледао. Неке и памтим, ако су интересантни. Пре неки дан сам помешао двојицу. Ентони Хопкинс и Том Хенкс. Везе немају један с другим, али ето, мени је Том Хенкс пао на памет, па сам рекао да игра у филму у коме игра овај први. Наравно, немам појма како изгледа Том Хенкс, али чини ми се да је играо у неком филму са Мег Рајан (ко то беше?)

Не памтим ни све људе које упознам. Чешће упамтим човека кога нисам упознао. Имена ми се у глави мешају јако брзо, и док не осигурам да сам упамтио - ко зна како ће се тај неко звати у мојој глави.

Нисам гледао одређене култне филмове. Ето, "Матрикс" сам тек пре неки дан одгледао. Нисам гледао ни трилогију "Господар прстенова", ни већину филмова о Харију Потеру. Да не помињем "Ратове звезда" и све остале ствари које би по дифолту* требало да знам напамет.

За неке сликаре нисам чуо. За неке сам чуо, али не знам њихова дела. Мало боље стојим са музиком, композитори су ми интересантнији јер ваљда музику боље разумем. Опет, што се тиче популарне музике, у свађи сам са некима од најпознатијих страних извођача око којих се групишу они којима би требало да по дифолту* припадам. Такође, добро познајем и ценим неке по којима они којима би требало да по дифолту* припадам повраћају.

О књигама да не причам... Страшно ми је жао, јер волим да читам, али сам тако лењ кад треба да се узме књига. Зато тако споро напредујем. И, опет, нисам читао милион ствари које би такође по дифолту* требало да чувам на ВИТ (вери импортант тинг %)) месту у глави. Онога што сам читао сећам се делимично, углавном памтим поенте и неке битне појединости, а заборављам већину ствари које се тичу радње или ликова. Зато и нисам баш СФ тип - за помно праћење СФ жанра потребно је меморисати много детаља који мени не представљају нешто значајно.

Из свега тога могло би се закључити да ја уопште нисам све оно чиме ме сматрају. Ја сам као клинац пао кроз прозор и од тога дана погубио све везе са својом интелигенцијом. Остао ми је само скил за неко ситно програмирање и интересовање за неке чудне ствари које људима мог профила обично не одговарају. Ја не припадам интелектуалној елити, иако ме ту сврставају. Можда зато што нисам елитиста, па се по дифолту* трудим да се разликујем у најчуднијим стварима, иако не радим то свесно. Не могу себе да протумачим, а и зашто бих? Наставићу да узимам све што ми живот пружа, али на свој начин :)

--
*дифолт - фабричко подешавање ¦)

13 коментара:

  1. Al' si navalio sam sa sobom, postaćeš moj idol. A ne volim idole. :) Uradio si me sa pesmom, evo je vrti se. :)

    P. S. Znaš šta, ljubomorna sam što nije postojalo 'vako nešto, kada sam ja imala tvoje godine. Jebote, staramajka iz mene progovara. Mišljah na internetsko ispovedanje.

    ОдговориИзбриши
  2. Da nastavimo... :)

    http://www.youtube.com/watch?v=aP1BPVW1QeA&feature=related

    ОдговориИзбриши
  3. Звери, ни ја не волим идоле, а тек што сматрам да је погрешно да икоме будем идол...

    "Све у своје време". Ово и није толико исповедање колико критичко мишљење о мишљењима о мени (втф?) А ти и сада можеш да се исповедаш, никад није касно. :)

    Што се песме коју си додала тиче, уско је повезана са оном "Теби" од Мирослава Илића, не знам да ли си приметила. Као да су сарађивали...

    ОдговориИзбриши
  4. Pa najbolje je kad ne pripadaš nekoj društvenoj grupi skroz, jer biti ono što drugi očekuju na osnovu te pripadnosti i ne razlikovati se u gomili ljudi to je dosadno, to je jadno!

    ОдговориИзбриши
  5. Џангл, не знам тачно шта си хтела да кажеш, али ако испод сваке Мире вире сто ђавола, онда је баш богат вражји кот... А то не могу да повежем са собом :)

    Ивана, као и увек, убадаш :)

    Баш сте гласне, ови узвичници ми делују као да хоћете да ме надјачате, а нема потребе. Ја говорим тихо ;)

    ОдговориИзбриши
  6. Наравно да лажем, само су ми упали у очи, па су ми сад очи у облику узвичника =:)

    ОдговориИзбриши
  7. Jedi pite i peršuna, ovo sam ja hteo da napišem!
    Nisam ni ja gledao Gospodara prstena, Harija, Pirate sa DŽonijem Depom, a do skoro nisam znao kako izgleda Lejdi Gaga, mada, i sada da je vidim na ulici, ne bih je prepoznao...
    Ne valja ti ovolika skromnost...

    ОдговориИзбриши
  8. Господару, пита, першун... Занимљиво :)

    Какова скромност?

    ОдговориИзбриши
  9. "Нисам гледао одређене култне филмове. Ето, "Матрикс" сам тек пре неки дан одгледао. Нисам гледао ни трилогију "Господар прстенова", ни већину филмова о Харију Потеру. Да не помињем "Ратове звезда" и све остале ствари које би по дифолту* требало да знам напамет."
    Ista prica, ali trudim se da se popravim. Posebno sam losa u kultnim domacim filmovima.

    ОдговориИзбриши
  10. Ах, лош сам у апсолутно свему... Мада није да се не трудим, једноставно нисам тип који тек тако узме да гледа филмове и да меморише све.

    Добро дошла, Д. Јеси ли за ратлук или нешто друго можда? :)

    ОдговориИзбриши
  11. Ma nisam hteo da psujem. Ne znam da li je to skromnost, iskoristi to što drugi misle da jesi, iako nisi. Ionako većinu njih ne možeš ubediti da nisi onakav kakav im se učiniš na prvu loptu. Zloupotrebi to!

    ОдговориИзбриши
  12. А, па и ја сам помислио на то, него чисто да видим :)
    Ретко то заиста злоупотребљавам, каткад ми се обије о главу. Више они мене злоупотребљавају јер сам такав.

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive