02. октобар 2010.

Рад

Није ФК. Није рад силе. Рад је створио човека. Неки кажу да је рад од човека направио магарца, будалу или шта већ. Па опет...

Сви су у проблему што немају посао. Требало би да се ради да би се могло живети. То је сведено на чисту економску зависност, па опет...

Мозгу је потребно да ради. Потребно му је да се замара. Ако тренирате вијуге сваког дана новим задацима истог типа, навикнућете мозак да ради тај један посао и сваким даном ће се усавршавати (брже и лакше ћете решавати исте задатке). Па опет...

Треба мозгу да се понекад освежи. Када један исти задатак пређе у навику, мозак почиње да учи спорије и да све ради аутоматски. Зато није лоше да се повремено преоријентишемо на нешто ново, другачије. Чим наиђе на зачкољицу, мозак престаје да ради по навици и почиње да учи, стварајући неке нове везе. Па опет...

Када један задатак не радимо дуго, решавање тог задатка нам изађе из навике. Онда је негде у мозгу записано како се то ради, али када се поново сусретнемо за њим требаће нам неко време док се те информације поврате. Што је више информација записано у мозгу, и што је сећање старије, може нам бити теже да се сетимо како се нешто ради. С тим у вези, понекад није лоше да се подсећамо свега што би нам једног дана поново могло затребати. Да задамо себи неки задатак, чисто да бисмо одржали мозак у форми.

Свакодневница зна да убије. Све што се понавља из дана у дан, из минута у минут, доводи нас у стање нерасположености, досаде, па чак и депресије. Можете волети доколицу, али само ако је квалитетно испуњавате, тј. ако ваш мозак има шта да ради. Ни превише опуштања није здраво - ако имате неку физичку разоноду (типа чишћења пасуља, које је изузетно опуштајуће), можете одморити мозак, али од превише чишћења пасуља можете заборавити све што сте икада знали да радите (ненаучна теза, више у пренесеном смислу).

Зато после чишћења пасуља решите један судоку (можете и више, здраво је), неку укрштеницу, анаграм или ребус, шаховски проблем (у зависности од тога колико скила имате и шта волите да решавате). Уместо да опуштате мозак, док чистите пасуљ можете да размишљате о неком другом проблему. Не неком нерешивом, типа како да од камена добијете два пута по пола камена. Али можда како да од материјала који имате направите неко укусно јело, или неки колач, да не бисте морали да купујете нешто друго (о томе никада нисам размишљао док сам чистио пасуљ). Можете да се бавите и планарном или просторном геометријом, ако вам то више лежи. Или да смислите неки нов алгоритам. Можда баш саставите текст који ћете касније објавити на блогу.

Рад је од глупог човека створио паметног човека. (А капитализам је од вредног и паметног човека створио магарца-машину за богаћење директора.) Лењост само затупљује. Од ленштине не можете научити ништа. Ако је човек филозоф, он није ленштина. Ленштине не умеју да размишљају. И то им је мрско.

11 коментара:

  1. Potpisuejm sve što si rekao ovde. Čovek mora da radi, ne samo da privređuje, jer je razlika u tome, da bi ostao u formi. Svakodnevica ubija, ako si i pored nje šit raspoložen, s njom će ti biti još gore.
    S druge strane poznam ljude koji svaki dan vise u teretani po nekoliko časova i pumpaju se, hm, nije da mogu s njima da razmenim koju. Recimo, što se ovde kaže, mimoilazimo se u razgovoru. Tako da, puno fizičkog rada - zaglupljuje!
    Postoji još razlika između umnog rada i "umnog rada". E sad, ovaj drugi je kad si šit raspoložen pa samo misliš, misliš, misliš a dupe no go, no way da se digne. A ovaj prvi je produktivan, jer je inventivan :D
    E, sad sam ja, ko i uvek, nešto tu...super ekstrahirano TMC!

    ОдговориИзбриши
  2. Не знам за "умни рад", мада сам га можда искусио. Тренутно не могу да повежем. Лепо од тебе што дајеш опширне коментаре, тако се развија дискусија :)

    ОдговориИзбриши
  3. Iz svega navedenog da se zaključiti da je najbolje misliti i srati. Tako je čovek najproduktivniji. :)

    ОдговориИзбриши
  4. Јесте Зверко, ја сам живи пример :)

    ОдговориИзбриши
  5. Tвоји савети су заиста корисни. :) На пример, док кувам ручак (није баш да често кувам, већ само суботом), увек размишљам о томе како ћу организовати следећу недељу. Тако радим два посла одједном. А када бришем степенице,прашину, или шта год, смишљам неке песмице чисто да ми брже прође време. Не знам да радим физичке послове, без да сам у мислима негде другде.

    После физичког рада, човек се добро осећа и лакше обавља умни рад.Бар ја тако мислим.

    ОдговориИзбриши
  6. Видиш како моје савете вреди искористити :D

    Слично је то и код мене, али не баш у толикој мери. Некад једноставно волим да не размишљам. Данас сам претерао са зачкољицама и мозак ми је пукао, више немам исту перцепцију... Преоптерећење. Не ваља ни то :)

    ОдговориИзбриши
  7. Ja o будућим плановима размишљам тако што увече правим неку верзију интервјуа са самим собом. Рекао сам већ (а и ти некако потврдио) да неке сулудо добре идеје падају човеку на памет пред сан или директно после сна. Почиње факс, треба вратити мозак у форму после најдужег распуста у животу :/

    ОдговориИзбриши
  8. О, да... Ето, ја баш јутрос кренуо да размишљам да ли треба да купим рутер или свич за оно што желим да урадим. Онда сам сконтао да не постоји wireless switch, због нивоа на којима рутери и свичеви раде. Понекад сам жешће пглу.

    Сада размишљам да ли ће све бити у реду када гранични рутер за мој рачунар више не буде онај њихов, него овај који купим.

    Свашта нам на памет пада после доброг сна :) Само ти нађи мозгу занимацију и ништа не брини, вратиће се форма ;)

    ОдговориИзбриши
  9. И опет сам погрешно закључио. Само што wireless switch у ствари није оно што ми треба. Сад је јасно :)

    ОдговориИзбриши
  10. Ako kupiš drugi ruter od onog "originalnog", biće sve ok, samo treba da preprogramiraš ruter. :)I ubaciš šifre od provajdera preko instal diska starog rutera.
    KAd sam ja to mogla, možeš i ti :)

    ОдговориИзбриши
  11. Понекад пожелим да сам уписао Рачунарске мреже и комуникацију уместо Рачунарских наука. Али ме та жеља брзо прође :D

    Снаћи ћу се већ некако. Ипак мислим да је могуће и да ми треба само свич, само још нисам провалио да ли бежични свич може да има приступну тачку која би са друге стране била повезана са рутером тако да јој уствари тај рутер даје IP адресу. Колико сам сконтао (а нисам, још проучавам упутства по нету, пребацујући се успут на блогер, твитер и неке блогове; дакле ово је из мог "знања" из Увода у www), пошто је свич ту само да прослеђује на основу IP адресе, онда ако му ја приступим директно са рачунара који није добио IP адресу, IP адресу треба да му додели приступна тачка; пошто свич не може да додели IP адресу, он би требало да се обрати дифузно по мрежи некоме ко ће је доделити, и то би онда рутер требало да среди, јер је рутер провајдера сервер за кућну мрежу. Једина фрка је да тај бежични свич, дакле, треба да има жичану везу са рутером, јер рутер нема wireless AP :D

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive