11. август 2010.

Данас-сутра

Популарна фраза... Примери:
"Данас 13, сутра 30"
"Данас овде, сутра ко зна где"
"Данас не размишљаш ништа, али сутра кад се ожениш..."
"Данас ме мрзело да устанем, сутра ћу..."

И још милијун других. Е сад...

Посматрам малопре ону емисију "Од здравог брашна добар крух..." (или тако нешто). Добре су им оне аеробик вежбе (још да снимају мало ближе, ништа нисам стигао да похватам, али добро сад...) Него била је нека психо-прича о постављању циљева у животу. Као, ако не поставиш себи циљ (као што већина људи не постави себи циљ), лутаћеш по животу "као брод без кормилара, и такви бродови нигде не стигну"... Онда су поменули феномен да после празника људи у старачким домовима појачано умиру, јер им је циљ био да доживе још један тај празник, па кад га доживе остају без циља.

Не бих ја био велики филозоф да вас сад не упитам: Ако је већ тако, логично би било закључити да ако поставимо себи сувише лаган циљ, ускоро ћемо (по његовом испуњењу) моћи да умремо мирне душе. Ако себи, пак, задамо неки ђаволски тежак циљ, никада нећемо ни умрети (бар док га не испунимо).

Кажу онда да је врло важно позитивно дефинисати циљ. Кажу да већина људи дефинише свој циљ кроз не што "шта не жели у животу", а да је мозак конструисан тако да боље ради ако зна чему стреми него ако зна од чега бежи.

Ја имам више циљева у животу. Многи од њих су неостварљиви, неки су нереални, неки су контрадикторни. И мој мозак савршено добро функционише у оквиру моје подељене личности. Имам хришћански, морални део, који се укључује када је потребан морал, а искључује када је потребан неморал, разврат и блуд. Имам логични део, који нон-стоп функционише и захваљујући њему још увек сам жив. Имам део за јело, он се укључује повремено, а понекад га и игноришем. Имам део за пиће, он је укључен врло често. Остали животни процеси су ту такви какви јесу, то обрађује проста логика. Имам део који презире новац, имам део који граби новац, све у зависности од ситуације (као оне жлезде). Имам поштени део и имам лажљиви део (овај други је углавном потиснут јер има више непријатеља). Имам разуздани део, имам нервозни део, имам романтични део, имам насилни део... Мозак ми је у лудилу нон-стоп, баш због јасно издефинисаних циљева - желим да будем доста тога у исто време, што и није баш могуће.

Наравно да је то понашање типично за једанаестогодишњака или тако неког вршњака, али ето, тај део никада нећу прерасти. Ваљда.

Е сад, не знам што сам вам ово испричао и какве везе има наслов са тиме. Можда сам хтео рећи да ћу данас бити вредан, сутра лењ, да ћу данас имати девојку, сутра жену, прекосутра љубавницу а накосутра ловца на уцењене главе... Можда ћу данас бити народњак, сутра рокер, прекосутра панкер, накосутра џезиста... Можда ћу данас да пишем, сутра да сликам, прекосутра да пљујем људима са крова зграде на главе, накосутра да хапсим разбојнике (не, ово задње нећу сигурно). Било како било, остајем при томе да сам издефинисан на сто страна, што је горе него бити неиздефинисан, али свакако имам жељу за животом у сваком тренутку и неће ме спречити неки тамо старачки дом! Енде.

14 коментара:

  1. Uf, posebno volim te hrvatske emisije od kojih me boli glava. Više mi se sviđa mađarski "Duna". :-D

    Počni da ujedinjuješ svoje razdeljene delove što pre. Ja sam skoro gotov sa ujedinjenjem svojih delova, samo mi fali petokraka ili kakav grb. Ma, staviću detelinu sa četiri lista! ;-D

    Ali, nemoj da se brineš ako ti se možda učini da si npr. ovaj dan jedno a onaj drugi dan drugo, jer u ovim našim godinama, dok ne sretnemo nekoga (po izboru žensko) ko će da nas podrži, nećemo se afirmisati. Ali, šta kažeš da se mi izdefinišemo i pre toga. Tim bolje! ;-)

    Ma, rađe bi da me leče albanske bolnice, nego da živim u kakvom trećerazrednom zagrebačkom domu gde dolazi filmska ekipa svake treće srede. :-D

    ОдговориИзбриши
  2. Уствари емисија се зове "У здравом телу..." и емитује се на наци-тв... Него сам пословицу превео тако да се римује xD

    Боље Магреб него Загреб. Е, али мислим да сам издефинисан. Јесам. Лепо си ти то рекао. Тражим женску. Окачићу оглас овде ¦D

    ОдговориИзбриши
  3. Fantastičan post! Mislim da si s ovim filozofiranjem nadmašio dosadašnjeg sebe! Pozdravjam i čestitam!

    Važno je da si se ti izdefinisao, sad se ustremi na neki cilj. Možda i irealan, zašto da ne? Mašta je besplatna, a nekad i korisna ;-)

    P.S. Odoh ja da smišljam đavolski težak cilj.
    :D

    ОдговориИзбриши
  4. Oдлично! Један од бољих постова... Као права лекција за оне који мисле да су се родили са ставовима са којима ће и умрети... Panta rei...

    ОдговориИзбриши
  5. Imam dve stvari da ti kažem:1.Nakosutra ne postoji
    2.Ljubavnicu nećeš ni imaginarnu imati,kamoli bilo kakvu drugu :D :*

    ОдговориИзбриши
  6. Pa, potrudi se, u Bg-u si, pa imaš velike šanse da naletiš na nekoga. Ja sam se na Tari pre mesec dana družio s jednom Beograđankom, i baš smo se lepo slagali. Da je sreće, da živim u Bg-u, produžili bi vekejšn, negde, na Zlatiboru, jer je tamo svake večeri u centru živa svirka, a ona je luda za njom. :-D

    ОдговориИзбриши
  7. Душице, захваљујем, драго ми је да си и ти кренула да тражиш циљ :)

    Светозаре, то ми је и био циљ, драго ми је да сам успео.

    Емотивна, накосутра је дан после прекосутра, а љубавницу ... о том потом :P :*

    Хари, Београд није на Златибору ¦D Али није ти то лоше, кажем ја... Добре су Београђанке, ако нису умишљене, а пошто си ти суматриста претпостављам да није била једна од оних... ¦D

    ОдговориИзбриши
  8. Jok, ova je vrlo bliska meni što se tiče razmišljanja, iako je u black metal fazonu. Pa, kad bi bio Beograđanin verujem da bi mi išlo mnogo bolje u svim sferama, osim u zdravstvenoj :-D, ali dobro sad... Ali, pošto nisam, ja nisam mogao ništa da uradim, jer smo daleko jedno od drugog. Kad bismo se vratili kući načekali bismo se dosta dok se ne bismo ponovo sreli. :-P Nisam ja od tih Vojvođana koji imaju predrasude o Beogradu samo zato što ne poznaju nikoga odatle i što su bili u njemu pre sto godina. :-P

    ОдговориИзбриши
  9. Vidim diskusija se razvila u pravcu ciljeva ;) Par reči: super post, navodi na razmišljanje, to sakupljanje delića sebe forget it, prihvati sebe kakav jesi, uvek će da postoje jin i jang, black and white i tako dalje. Šta htedoh o ciljevima? Što si stabilniji imaćeš konkretnije ciljeve. Znači ne ono: "Želim biti srećan i ispunjen" već ono: "Želim da radim kao PR menadžer na tom i tom mestu i živim u tom gradu". Što su ciljevi konkretniji to su lakši za realizovanje ;)

    ОдговориИзбриши
  10. Добар, дооообар. Не постоји особа која није мењала мишљења (ставове), а они који негирају су кратко и јасно: будале. ¦D

    ОдговориИзбриши
  11. Хари,
    без предрасуда, постоји превише "оних", то чак и Београђани кажу... Штета ако ниси остао у контакту са њом.

    Џангл квин,
    превише конкретни циљеви доносе само невоље и фрустрације у животу. Требало би да будемо отворени за што више могућности. То је бар моје мишљење... Иначе тотална недефинисаност коју си навела такође је лоша. Треба бити умерен у постављању циљева :)

    Нинџа,
    мислим да си у праву ¦D

    ОдговориИзбриши
  12. Sad me ovo podseti na jedan članak koji sam pre čitala u Zabavniku. Kažu da je zdravo imati ciljeve, ali da je njih teže ispuniti, ako misliš samo na cilj, nego treba i da misliš na način na koji ćeš ga ispuniti. Tako u glavi stvaraš potpuno sliku budućnosti do ostvarenja tog cilja i lakše ga dostižeš.

    Ne znam zašto sam sad ovo napisala, ali eto, delovalo je prikladno.

    Javi se nakosutra kad postaneš džezer, pa da odsviraš nešto sjajno na saksofonu. :)

    ОдговориИзбриши
  13. Није једина ТоМЦее, знам ја још неколико Београђана и Београђанки, али ову малу ћу потражити кад будем ишао у Бг. ;-)

    One love, rasta! :-D

    ОдговориИзбриши
  14. Кјур,
    апсолутно прикладно :) Само мислим да немам плућа за саксофон, али би ми било драго да одсвирам нешто на клавиру :D

    Хари,
    Jah bless! :)

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive