23. март 2010.

Јуровижн сонг контест 2010

...илити Евровизија, како га ми зовемо. Негде сам чак прочитао и Еуровизија, што је још небулозније (нико од нас не каже Еуропа, па ако га зовемо по нашем, бар би требало да има в уместо у у "Еуропа").

Немам појма који су били кандидати. Сећам се само кад сам видео да се догодио избор, и да сам чуо да је одабрана песма коју изводи онај "мали плави слатки Милан" Станковић, емо плавушан, о Господе. Ни ту песму нисам чуо. Узгред, могуће је да сам чуо неку другу песму која је исто била на избору, наравно не својом вољом, јер ме тако задесило.

Кажу да ћемо се представити као Цигани. Не би било ништа чудно, имајући у виду да нам је све песме компоновао и писао нико други до Брега. Нема проблема, навикли смо. Ако је и песма срање, нема проблема. И Евровизија је такође. Углавном побеђују (а и учествују) небулозне творевине које би неко нормалан тешко могао назвати лепим песмама. Прогура се каткад која квалитетна ствар, и могуће је да она победи, ако се допадне овима што гласају. Немам појма ни како то функционише. Ваљда су мењали правила.

Немам појма ни због чега ово пишем. Не би ме чудило да је песма настала неком прерадом, да не кажем "крађом", јер би могао да ме тужи. Иначе је познат по томе (не по тужбама него по прерадама, мада му ни тужбе, чини ми се, нису тако стране). Свако је невин док се не докаже супротно (а доказује се, најчешће, приказивањем оригиналног материјала јавности). Откуд знам, можда је човек и откупио права на неке ствари. Ово већ пишем у вези са оним спотом који је снимио са Чолом, а за који сам песму слушао до тренутка када сам са стране видео линк до оригинала. Дуже није ни било потребе да је слушам.

Шта раде друге земље? Можда се труде да се искажу у што бољем светлу. Како се ми све мање и мање разликујемо од оних изворних Цигана (питај Бога због чега, вероватно нам је стандард све нижи, као и њихов, живимо са њима, делимо сличне бриге, проблеме, волимо исту музику, исто вино, исте жене...) неће много погрешити ови који све то прате кад нас упореде с њима. Свака част Циганима, волим их као браћу. Пред Богом смо сви једнаки.

Оно што сам у ствари хтео да кажем је да нам је естрада (поново ово пишем) срање и да без неких светлих тачака (буквално тачака) све што је мејнстрим било би чиста пропаст. Кад боље размислим, не знам ни да ли бих умео да наведем те тачке. Али естрада је бизнис. Неки знају да добро продају свој производ. Какав год он био. Најгоре је што је најчешће одвратан.

Нема коментара:

Постави коментар

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive