22. децембар 2009.

Carpe diem

Стара српска реч за добро пиво...
У ствари није (помешао сам са Лавом). То је стара латинска за учење животне школе. Оно што треба увек имати на уму.
Зашто сам одабрао ову тему?
Када кажем Carpe diem, сетим се филма Друштво мртвих песника. Не знам да ли сте га гледали, ако нисте могу вам га препоручити. Ако сте га гледали, није битно да ли вам се свиђа или не, битно је да ли сте из њега извукли поуку. Практично се целокупна радња врти око те једне реченице, реченице која значи толико пуно ако се правилно протумачи. Наравно, неправилно тумачење зна да буде погубно.
Кажу моји неисцрпни извори сазнања да ти је Хорације поручио овако нешто. Хорације је био бистар човек и урадио онај memento mori потез, после чега је закључио да треба да искористи дан на најбољи могући начин јер можда следећи неће ни дочекати. Наш народ то каже Што можеш данас, не остављај за сутра. У мом ћитапу пише и док можеш чини добро, јер сутра може бити касно. То је исто фини савет, али већ сужава овај први само на добра дела. Наравно, за шта бисмо друго и користили дан?
Ко зна, неки од нас имају снове о освајању неке цуре, неког планинског врха, неког света... Све је то лепо ако се оствари сада. Или бар ако се сада ради на томе. Јер, постоји само једно време и то је садашњост. Садашњост већ малопре постала је прошлост, а будућност је толико неизвесна да ко зна да ли ћемо је икада дочекати. Будућност постаје прошлост у тренутку садашњости. Зато све што можете радите сада.
Ево, ја сам искористио прилику да заседнем мало за овај интернет баш сада, јер знам да после нећу имати ни времена ни воље и да ко зна да ли бих сутра написао овако нешто. Зато сам данас био у биоскопу са братом и сестром, одгледали смо тај Аватар, али у 3 димензије. Супер је филм, слободно баците 162 минута слободног времена да га одгледате. Има моралну и поучну страну. Да бих набавио карте за филм, напустио сам друго предавање из УОРа. Пошто ни прво нисам пратио, јер сам цртао нешто што ми је тада било на уму, нисам се покајао. Ионако ништа не бих ни упамтио на том предавању, јер сам све то већ чуо. Јели смо бурек. Био је диван. Данас сам био срећнији него иначе, иако је само још један уторак... У ствари данас и није био само још један уторак, данас је био уторак, 22. децембар 2009. Ваљда је и зима званично почела?
Београд личи на гомилу блата и ужаса. Леденице прете са свих страна. Нема то везе. Пандури уместо да кажу "Молим Вас, склоните се, може Вам пасти леденица на главу", случајној пролазници довикују "Где ћеш?!". Тужно али истинито... Ех, тај српски, за све има скраћене изразе =)
Сутра је среда. Чекају ме два теста. Ништа зато, средићу ја то, као и увек... Да сте ми ви живи и здрави па, Боже здравља, читаћемо се још. И обавезно ми напишите како сте искористили свој дан, баш бих волео да знам ;)
Ево једне песмице за крај. Осмех на лице и уживајте!!

8 коментара:

  1. Одушевио ме видео који си ставио овај пут, свака част !

    ОдговориИзбриши
  2. Хвала на пажњи :)
    И ја се радујем кад су моји читаоци срећни... ¦D

    ОдговориИзбриши
  3. Твоји читаоци су срећни УВЕК (сем недељом)...
    Чекај, ви само тако можете да напустите предавање?!

    ОдговориИзбриши
  4. Упркос томе, ја се и недељом радујем =)
    Колико се сећам то и у средњој можеш :) Код нас је по статуту обавезно присуство на ваљда 70-75% предавања. На факсу нема правдања "часова", тако да док не испуниш бонус можеш да радиш шта хоћеш... Наравно, док год тиме што радиш не ометаш друге.

    ОдговориИзбриши
  5. Лепо, мајсторе. Стварно лепо. Не само ово, већ и остали текстови које си линковао. И Марли на крају овог...
    Не можеш да завршиш читање, а да се не осмехнеш бар једном. Улепша ми дан.
    Свака част! ;)

    ОдговориИзбриши
  6. Види види, мајстор затворио налог па нема више песме :( А баш сам сад хтео да је чујем. Не сећам се ни која је песма била, можеш ли ми рећи, да убацим поново?

    Хвала ти! :)

    ОдговориИзбриши
  7. "Three Little Birds". Odlična stvar. ;)
    (Nema na čemu, druže. ;))

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive