11. децембар 2009.

Мало о екстремизму

Започећу својим мишљењем о екстремизму: екстремизам може бити користан само у случају када је екстремиста апсолутно и неопозиво у свим могућим случајевима у праву. Дакле, екстремизам је у највећем броју случајева штетан и то је мој став.
Шта сам оно хтео да кажем? Извините, био сам прекинут од стране једне поруке на ФБ ћаскању, па једне поруке на GMail-у. Углавном... Ах, да, екстреми.
Нећу о математици. Оно о чему сам хтео овде је нешто политике и глупавих подела... Да кренемо редом. Од нас самих... У реду је бити Србин. У реду је бити и Хрват. У реду је бити Албанац, Немац, Јапанац, Американац. У реду је бити припадник било ког народа. У чему је онда проблем? Предрасуде.
Сваки од ових народа вуче неки баласт прошлости везано за неке ратове. Партизан или четник? Данас није важно. Апсолутно није важно... Зашто? Зато што су све нове генерације њихови потомци, а партизани и четници полако нестају. А и шта ће нам, њихова функција је била борба у Другом светском рату. Чему бити усташа? Да бисте клали Србе? Чему бити балија, кад можеш лепо да будеш муслиман који живи са другим народима у миру? Ах да, не можеш, муслиманима Кур'ан проповеда џихад. О, Господе... Требају ли нам нацисти? А америчке базе по целом свету?
У реду је бити националиста. Није у реду због тога палити, рушити, убијати, силовати, клати... Макар тај неко био Еским... Ваљда с њима још нисмо завађени?
Сепаратизам? Нека. Нека се одвоје сви који не желе да живе заједно. Чему територија? Чему понос? Зашто Амери морају да покоре цео свет? Зашто ми морамо да задржавамо Војводину? Нека иду, ако већ ми не знамо да управљамо њима, нека се управљају сами. Београд не може ни остатком Србије да управља, а покушава да задржи Војводину... Само им кочимо прогрес. Косово и Метохију смо реално већ изгубили, али нека, нек је с нама. Свака част људима који су доле и јасно је да би они били истребљени кад бисмо ми званично признали сецесију. А можда и не би? Можда би их Шиптари прихватили? Ко то зна... Они желе да остану тамо, али и да учествују у томе. Косовски избори? Нема препоруке из Београда, али људи учествују. Наравно, по сопственој иницијативи. Они желе да се нешто питају, они желе да се чује и њихов глас. Спречавањем с наше стране само им чинимо медвеђу услугу. С друге стране, чему заједница с Федерацијом ако ни једни ни други то не желе? Зашто Српска не постане самостална? Зашто се и ми гложимо међу собом а други нас деле и владају над нама? Шта раде ови горе?!
И који курац (извин'те ме што псујем, ово је први пут, градацијски суперлатив) се више кољемо с другима и други с нама?! Што морам да убијем Хрвата? Да Шиптар нема брата? Шиптари свакодневно стварају довољно браће и Хрвати им уопште нису потребни... Чему освета за Братунац? Чему освета за Сребреницу? Чему освета за Јасеновац? Док се ми међусобно светимо, комшије се развијају и уживају... Што рече Шкабо "граде аутопут и кад упадну у кризу, зову нас на море" (парафраза). Паметни Хрвати то раде, они глупи и даље бесе Србе о врбе... Треба ли да кољем и Немце, Аустријанце? Мислим да је стварно доста. Што се клало, клало се, што се убијало, убијало се, ред је да мало мирно живимо... Испод шлема мозга нема. Колективна крвна освета је варваризам.
Не знам зашто сам ово написао... У ствари тачно знам, али не видим сврху. Ако икада будете у позицији да одлучујете, размишљајте на овај начин. Биће нам свима боље.
ПС: Нисам се одрекао Косова и Метохије, ако вам можда тако изгледа. Само мислим да људи доле треба сами да одлуче шта ће са собом, а не да им Београд то диктира, јер Београд не уме да води ни политику дела државе у коме су Срби већина. За одвајање Војводине јесам, ако то већина тако жели. Не већина Срба, него већина Војвођана. Шта нам је лошије што је Црна Гора отишла својим путем? Ваљда што паре од препродаје приморја нису отишле у Београд него у Подгорицу... Све је у новцу. Пустите демократију да иде својим током. Велике заједнице људи који се међусобно не трпе не могу да функционишу као здрав организам. Колико год се ми борили да задржимо све, биће горе само нама јер кад останемо сами више нико неће хтети с нама у заједницу. Ако направимо добру стратегију и кренемо правилно да се развијамо, за неколико деценија ћемо ми бити ти који ће одлучивати да ли желе с неким у заједницу или не. А неколико деценија је за једну државу мизеран период. Ако ми кренемо сада, наши ће унуци имати стабилну и чврсту државу са ојачаном привредом, а ми ћемо уживати плодове нашег рада као пензионери, срећни што смо учинили нешто добро за ову нашу напаћену земљу.
Ево послушајте Шкаба. Он вероватно не мисли све исто као ја, као ни већина вас. Ако неко мисли да сам домаћи издајник - нека то будем. Али, како је лепо рекао поч. патријарх Павле, ако треба да будем нечовек према другом човеку да бих сачувао парченце земље, онда нећу пристати на то... С нељудима већ не знам како бих... Ако вам нешто није јасно, отворите у YouTube страници, имате текст. И немојте прескакати ову песму ако сте прочитали пост!

3 коментара:

  1. Nikad nece da mi bude jasno sto se svi ne odricete Kosova, kad niko od vas tamo dole nema ni kuceta ni maceta, a kamo li neku rodbinu ili tako nesto. Kazete Vojvodini da se odvoji, a ovamo ne date Kosovo. Pomalo apsurdno...
    A buduci da ovaj post citam sa budjavog iPod Touch - a na kome nemam Flash, ne mogu da pogledam klip na kraju posta, pa se unapred izvinjavam ako sam ovo izvukao iz konteksta. I da, nemam ni cirilicu :-(

    ОдговориИзбриши
  2. Хвала брате, не знам како си прочитао ако немаш ћирилицу... Прочитај и следећи.
    Објаснићу остало другом приликом, сад сам на предавању...

    ОдговориИзбриши
  3. Fora je sto mogu da citam cirilicu, ali ne mogu da pisem cirilicom :-(
    Inace, nisam procitao i post iznad kad sam napisao komentar na ovaj, pa ono... Moram i ja nekad da se smorim na predavanju :-)

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive