13. новембар 2009.

Још један обичан дан...

...за све оне који нису празноверни. Данас је петак, 13. новембар 2009. Шта то значи?
То значи да је Попу данас рођендан. Ево, Попе, још једном ти честитам на месту на коме си то најмање очекивао :)
За већину обичних људи сваки петак 13. носи неку посебну драж. Неки од њих су празноверни, па им је то један од оних дана... (када је боље не устајати из кревета). Некима не значи пуно, али ипак имају неку дозу песимизма према ономе што ће се десити на тај дан. Мени петак 13. значи исто што и многим омладинцима у последње време онај дан "ноћи вештица". Дан као створен за зезање, дружење и спрдњу са онима који верују у глупости.
Не знам и нисам нешто посебно заинтересован одакле потиче то празноверје везано за петак 13. Ако вас интересује, обратите се некоме ко то можда зна или консултујте неку енциклопедију. Кога је брига уопште?!
Зашто "дан за спрдњу са онима који верују у глупости"? Сама реч празноверје одговара на питање: празно - ништа, нема... -верје - веровање. Дакле, веровање у то да ће вам се нешто специјално (лоше или добро) на петак 13. десити једнако је веровању у ништа, што и није далеко од истине. Није баш то веровање у ништа из простог разлога што је чак и ништа - нешто, па је и петак 13. опет нешто. Али знате већ шта сам хтео рећи...
Мени је дан кренуо савршено. Устао сам на време, без проблема. Спремио се и кренуо на станицу да не закасним, кад тамо ме чекају два аутобуса! Ушао сам у други и имао где да седнем, није било гужве. Потом сам имао колоквијум из пословних структура и задовољан сам како сам га урадио (надам се да ће и професор бити). Онда сам се вратио кући, такође седећи у бусу у коме није било гужве и који је, опет, чекао на мене да уђем па да крене. Купио сам леп хлеб у Максију (реткост да га има) и узео да играм Rock Riot. Одушевиле су ме измене које су направили а које сам тек сад приметио у вези са куповином нових и пресвлачењем у старе ствари. Једино ниједну песму нисам догурао до 100%, али то је због тренутног стања мојих руку - нисам усвиран. Јео сам пекмез који обожавам, слушао музику коју волим и после писања блога крећем да обнављам дискретне структуре за сутрашњи колоквијум. Кад дође Меги вечерас попричаћу с њом да видим какав јој је био дан, мислим да се мени данас ништа значајно више неће десити. Једино ако се заљубим у неку малу преко интернета, што и не практикујем :)
Толико о петку 13. Имате своје искуство - веровање - анегдоту? Напишите их у коментару, биће ми драго да чујем ваша мишљења :)

9 коментара:

  1. Страх од броја 13 зове се трискаидекафобија. Број 13 се сматра несрећним јер следи после броја 12 који се сматра савршеним. Хамурабијев законик нема 13. члан, а многе зграде немају тринаести спрат већ после 12. следи 14...

    Ја сам број 13 у дневнику и могу рећи да сам веома задовољан својим успехом ;)

    ОдговориИзбриши
  2. Хвала за чињенице, изгледа да ипак то некога интересује :) Једино ниси написао зашто баш петак 13, зашто нпр. није рђав дан и недеља 13. или можда уторак 13...
    Ово за Хамурабија сам некад негде чуо. Празноверје је сувишно, очигледно (ми смо живи примери) да 13 може бити веома срећан број ;)

    ОдговориИзбриши
  3. U Spaniji se veruje da je UTORAK 12. baksuzan dan. :)
    Takodje se svakog utorka i petka izbegavaju putovanja i neke velike odluke, jer su, u principu, kod njih svaki utorak i petak baksuzni!!! :)

    ОдговориИзбриши
  4. У ствари ни ја не волим баш пуно уторке, али петкове волим :) Нема то толико везе са празноверјем колико са утисцима које је на мене остављао вечито најгори распоред часова за уторак... Ваљда сам навикао да га не волим, али полако постајем равнодушан (за разлику од Стефана који непоправљиво мрзи недељу) =)
    ПС: Добродошла на Штриц-штриц, Кристина. Желим ти угодно читање и коментарисање, а ја полако прелазим да читам твој блог :)

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala! :) Malopre sam poslusala ovu tvoju pesmu!! hahaha, umirem xD

    ОдговориИзбриши
  6. Немој сад да ми умреш кад сам ти послао коментар :) Биће још лудих ствари овде, а већ их је подоста, нема разлога да умреш због једне песме... Али стварно =)

    ОдговориИзбриши
  7. Много пута сам тражила информације на ту тему. Зашто баш петак 13.? Пронашла сам разне информације: из религије, историје, грчке и римске митологије... У много тога су људи спремни да поверују. Данас се слажем с тобом, да то уопште није ни битно.

    Имам једну анегдоту, коју сам планирала ставити у пост, али сматрам да није толико вредно поста.
    Био је то петак 13. пре неколико година. Моја сестра је тога дана разбила пет тањира, сви су јој испали из руке.Предвече смо играли жмурке. Не знам где се сакрила, али када је изашла из скровишта, била је толико прљава да је малтене нисмо препознали. Мало се очистила, па смо наставили са игром. Хтела је да прескочи неку ограду, па је сломила руку исте вечери. Све је ово било на петак 13. Случајност, ех?

    ОдговориИзбриши
  8. Па не знам колико често играте жмурке, али је по теорији вероватноће (кад бисте их играли сваки дан) тотално насумично да ли ће сломити руку у петак или у недељу. Твоја сестра је баш тог дана била посебно добро расположена - да су мени испадали тањири из руке цео дан, не бих покушавао ни да трчим, а камо ли да прескачем ограду :) Ја бих рекао да једноставно то није био "њен дан".
    Један од најважнијих разлога што памтиш тај догађај (тј. све догађаје тог дана) је управо тај што је био петак 13. Питам се како би та прича изгледала да је био неки "обичан дан" :?:

    ОдговориИзбриши

ТоМЦии ће бити драго да прочита и ваше мишљење о овој причи... Будите слободни да коментаришете по свом нахођењу.
НАПОМЕНА:
Спамери и остали мал(в)ерозни биће перманентно избрисани, стога их молим да не кваре ТоМЦиино расположење!

Blog Archive